Bios en HDD (hardeschijf) probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

thel3om324

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2011
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag namelijk:

Als ik mijn 2e hardeschijf aansluit vindt die geen van bijde, dan ga ik naar de bios staat die op automatisch zoeken.
Ga ik naar BOOT, dan staat er IDE Hard Drive dan staat er none, ik kan er niet mijn 1e hardeschijf (C schijf oftewel de windows schijf) van maken.
Heeft iemand hier een duidelijke oplossing voor? Want als ik mijn 2e hardeschijf loskoppel doet die het wel.
En dit is een nieuwe HDD

Het lijkt erop dat het om een ide schijf gaat?
Staat de jumper wel goed op de 2e schijf(als deze op dezelfde kabel zit als de 1e schijf).

Verplaatst naar de Harde schijf sectie.

Geen idee wat een jumper is, maar alles zit hetzelfde als de 1e hardeschijf (hoofdschijf).

Laatst bewerkt door een moderator:
Daar zit m waarschijnlijk de kneep. Ok de achterzijde van schijf 2 het zwarte pinetje verzetten naar cs(cable select). Dan nog eens kijken.

P1010166.jpgP1010168.jpg

Waar staat het? Ik kan het niet vinden. Let niet op de laptop, het is niet voor de laptop :p, is voor pc

Dat rijtje pinnetjes tussen de ide en de voedingaansluiting.
Op de sticker (foto 2) staat welke pinnetjes je met elkaar moet verbinden met zo'n verbindingsstukje(jumper).
De foto is erg wazig, als ik het goed zie moet je pin 1 en 2 met elkaar verbinden. Dat zijn de 2 meest rechtse pinnen (onder en boven).

Ik heb geen jumper, ;o moet ik die persee kopen of?..

@thel3om324:

Gaarne gebruik maken van de knop "Reageer op vraag" of venster "Snel reageren".
Nu quote je telkens je voorganger. Topics worden zo onnodig lang met wederom de gehele tekst van je voorganger.
Een quote (of een deel van) kan men gebruiken als men ergens specifiek op wilt reageren.

Succes met je vraag.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan