BIOS en muis

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roekee

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2004
Okay. ik heb 2 problemen, waarvan ik denk (naja, het is eerder hopen) dat ze met elkaar te maken hebben.

Bij het opstarten van mijn pc (besteld en in elkaar laten zetten bij gistron.com, alweer tijdje terug maar ik lijdt een druk bestaan) geeft de pc al de melding BIOS not installed, en nog meer meldingen die ik niet kan lezen van allerlei dingen die niet installed zijn. Maja.. me BIOS is dus niet installed. Hoe kan ik dit proberen op te lossen? Gewoon de bios eruit halen en terugzetten? Windows is al geïnstalleerd, gaat dit dan niet weg?

Okay, andere probleem. Ik heb een USB optical muis, goeie muis, op deze pc (oud rommelbakkie) nog nooit probleem mee gehad. Maar op mijn nieuwe pc schiet de muis dus hele de hele tijd weg en blijft daar zeg maar "hangen".

Voorbeeld: Op het bureaublad selecteert ie automatisch Mijn Documenten en als ik dan op een ander icoon wil klikken selecteert hij die niet maar blijft op Mijn Documenten vast staan.

Met andere woorden: HELP ME PLZ!! :confused:

Kun je wel in de BIOS komen? Tijdens opstarten DELETE indrukken.

Waarschijnlijk staat de RAID of ATA 100 ingeschakeld. Schakel deze uit en verlaat de BIOS met opslaan.

Voordat ik dat ga proberen, wat zijn andere tips?

Dan print ik dat ff uit en ga ff rommelen nzo.. ipv iets doen, werkt niet, en dan weer moeten w88 op nieuw materiaal. :P

Tnx iedereen !

De melding over de bios kan je gewoon negeren. Je hebt hoogstwaarschijnlijk een RAID (UDMA 133) controller op het moederbord zonder dat daar een harddisk aan vastzit. Er wordt gezocht naar een harddisk, wordt niet gevonden en dan wordt er dus geen RAID bios geladen, niets om je zorgen over te maken.

Wat je muis betreft, heb je al gekeken of daar nieuwe drivers voor beschikbaar zijn?

Met muis heb ik daar gewoon drivers voor.. en hij deed het eerst ook lekker.. maar toen ging ik ff weg van pc.. voor uurtje ofzo.. ff eten.. en toen ik terugkwam.. zat me muis dus weer vastgeklampt daar :(

Staat bij je muiseigenschappen soms aangevinkt dat die naar 'de standaardknop' of 'actieve venster' moet springen, het uitzetten daarvan wil soms helpen.

Als andere (nieuwere) drivers niet helpen en bovenstaande tip ook niet, ben ik bang dat je toch stilletjes moet gaan denken aan een ander exemplaar.

maestro.. ik ga het zo gelijk probern.. kijk van dat soor tips krijg ik weer hoop.. eenvoudige dingen die je makkelijk over het hoofd ziet.. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan