Bios en sata probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene1979

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2012
Hallo,

Ik zit met een 5 jaar oude HP desktop pc waar ik een gek probleem mee aan de hand is.

Als ik de pc aanzet blijft de bios hangen maar als ik nu alles van de sata aansluitingen eruit trek en de pc weer aanzet start de bios gewoon door.
Zodra ik dan weer mijn dvd en hdd inplug op de sata aansluiting blijft de bios hangen hij maakt geen piepgeluiden of dergelijk.
En soms komt het wel voor dat de pc gewoon normaal opstart maar dat is mijn besturingsysteem traag of hij loopt vast.

Hoi,

Je trekt ze nu beide eruit maar als je alleen bv de hdd erin laat wat dan of andersom dan kan ook?

Laat ik het zo zeggen zodra er een stekker of meer in de sata zit start hij niet door en soms start hij wel door met stekkers erin en dan kom ik redelijk in mijn os

Hoi,

Heb je misschien een ander voeding die je kan proberen?

Hoi,

Misschien dat andere nog een lumineus idee hebben maar ik vermoed een slechte voeding;)

Ik ga met modag mee.
Een ander optie is voor beide eerts maar eens een andere satakabels te moneteren en dan nog eens te kijken.
Anders verdenk ik ook dat je voeding de hoofdverdachte is in deze zaak.

Een sata kabel heb ik nog liggen die kan ik inderdaad eens proberen en voeding kom ik misschien ook wel aan.
als het daar niet aan ligt zal het moederbord wel stuk zijn.

Ik denk dat het de dvd-brander is die heb ik niet aangesloten en nu start hij op.
Alleen kan nu mijn OS niet opnieuw installeren.

Is het wel mogelijk dat ik een andere voeding kan vast scrhoeven want ik heb geen atx kast maar een fabrieks pc van HP ?
Een andere moederbord pas in mijn kast ook niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Je hoeft hem niet vast te schroeven alleen even proberen.

Voeding testen heeft alleen zin als ik hem ook kan vastschroeven in mijn kast als dat niet gaat heb ik aan de voeding ook niet.
Dan zal een andere kast en moederbord sowieso moeten kopen. En ik wil eigenlijk geen windows meer ik ben aan het kijken voor een macbook omdat de software van apple vele maler beter en stabieler als windows dat is een grote flop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan