Bios Error

Status
Niet open voor verdere reacties.

Christian1987

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2003
Hallo ik heb bij het opstarten van m n computer een error:Bios Checksum Error Insert System Disk eerst lukte die wel naar ong 20x ressetten maar nu lukt die waarschijnlijk helemaalniet.Ik heb al geprobeerd een nieuwe batterij maar het lukt nog steeds niet.

PS:IK KAN DUS EIGENLIJK NIKS DOEN het enige is denk ik wat aan de kabels te zitten.

Loop de bios eens door.
Ik denk dat de gegevens van de bios overhoop ligt.

Mail je nu via de computer met een dwarse bios? Kijk bij de opstart welke bios nr. je hebt. Waarschijnlijk moet je delete indrukken om in je bios te komen
download aida
Bij bios kun je naar de webpagina toe waar je een nieuw flashbestand van je bios kunt halen. Ik wil je wel even waarschuwen dat dit niet voor beginners is.

Christian1987,

Waarom heb je dit probleem in godsnaam bij internet beveiliging gepost? Dit heeft toch niets met internet beveiliging te maken?

Christian1987,

Mocht je je probleem willen oplossen dan moet je de Bios Jumper er even uit halen en daarna weer terug stoppen. Dan wordt de Bios gereset.
Als dat niet helpt, dan is de Bios chip niet in orde en dan moet je een andere Bios chip kopen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan