Bios failed

Status
Niet open voor verdere reacties.

SK112629

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2014
Deze tutorial gevolgd(Mijn laptopmodel):
Troubleshooting :
How to update BIOS?
Page Tools
Solution
1、Please Verify the exact model and download the latest BIOS file for your PC from ASUS Download
site.
Please ensure that you have installed Winflash Utility before using update procedure. You may
install the program via Driver & Utility CD if you can't find the program from
Start->All Programs
Then execute the auto-extract file to a temporary folder.
Click Start\ALl Programs\ASUS Utility\WINFLASH\WINFLASH
2、Select and open the updated BIOS image fils.
3、Please confirm the loaded BIOS information.
Check out model/version/data.
4、Press Flash to initialize BIOS updating procedure.
5、Press Exit when procedure completes.
6、Please reboot the system.Assuming that you have successfully flashed the BIOS file, press DEL
to enter BIOS setup page when ASUS white logo appears during system Boot-up procedure.
7、After entering BIOS setup page, please go to Exit sub-menu and choose "Load Optimal Defaults".
Then click "Save and Exit" and reboot system again. The BIOS flash procedure is no complete.

Laatste versie BIOS gedownload. En Winflash gebruikt laatste versie.
Version 411

Description BIOS 411
Update DGPU vbios
File Size 2,69 MBytesupdate 2013.04.03
Download from Global

BIOS bestand geplaatst in C: schijf en in geen submap. WinFlash gestart en BIOS bestand geselecteerd. Tijdens het controleren kwam er een error dat er geen BIOS bestand was gevonden. WinFlash tool liep vast kon niet op flash of exit klikken. WinFlash proces beëindigd. Opnieuw opgestart laptop. Ik kon gewoon weer werken. Daarna nogmaals opnieuw opgestart maar alle lampjes van de laptop branden niet meer. Alles geprobeerd batterij uitgehaald en weer in, lader etc.

Is er een kortsluiting geweest of ligt het aan de falende BIOS update?
EDIT: Laptop is al opgestuurd naar ASUS 3 dagen geleden.

Laatst bewerkt:
Klinkt als een gefaalde update inderdaad. BIOS nooit vanuit Windows updaten, dan kan je dit soort problemen krijgen.

Tevens: had je problemen waardoor je vond dat de BIOS geupdate moest worden? Don't fix it if ti's not broken!

Hallo

"Daarna nogmaals opnieuw opgestart maar alle lampjes van de laptop branden niet meer."

Indien de laptop zelfs de batterij niet meer wil opladen , is er duidelijk een probleem met de voedingsvoorziening van de laptop.

Peter

Klinkt als een gefaalde update inderdaad. BIOS nooit vanuit Windows updaten, dan kan je dit soort problemen krijgen.

Tevens: had je problemen waardoor je vond dat de BIOS geupdate moest worden? Don't fix it if ti's not broken!

Laptop voelde laatste tijd vaak warm aan. Terwijl ik op een locatie werk waar het nooit warm is... juist koel..

Moet ik het dan updaten via BIOS en dan een usb bootable met het BIOS bestand.

Laatst bewerkt door een moderator:

Dit staat op de ASUS site. Waarom staat dat dan wel?

tja, ik heb dat soort dingen ook wel vaker gezien. Wat dat betreft: ga klagen bij Asus. Mijn advies is om het gewoon niet te doen, gaat te vaak fout. Buiten Windows om flashen gaat vrijwel altijd goed, dus is dat aan te raden wanneer je echt moet flashen.

Ik hoop dat ze er niet achter komen zo wel dan leg ik het uit. Ik weet niet 100% zeker of het komt door een kortsluiting of gefaalde Bios flash.

Ah, je hebt nog garantie. Dan kan je dat zeker proberen ja ;)

Ik weet niet of mijn laptop nog te repareren is.. Zou het wel fijn vinden om een nieuwe laptop van dezelfde model te ontvangen. Helaas is er wel waterschade opgelopen(Eigenlijk Chocomel) en 1 voetje is verdwenen. De rest werkt prima. Behalve dan het probleem met de voeding denk ik.

Zelfs wanneer uw notebook binnen garantie valt is het niet automatisch zo dat de reparatie kostenloos zal zijn. Direct na de ontvangst van het product heeft het ASUS Notebook Service Centre het recht om de juistheid van uw garantie en uw verzoek tot garantie service na te kijken. Kosten kunnen worden berekend als het product niet overeenkomt met de garantie punten. Zie "Uitzonderingen" bovenaan de pagina voor meer details hierover.

De garantie uitzonderingen zijn:
Het product is aangepast, gerepareerd en/of gewijzigd door niet geautoriseerd personeel;
Het serienummer van de notebook, onderdelen of accessoires zijn gewijzigd of verwijderd;
Garantiezegels zijn beschadigd, verwijderd of gewijzigd;
Er is schade ontstaan door middel van een externe electrische storing, ongeluk, natuurramp, (on)bedoeld misgebruik, misbruik, verwaarlozing of onjuiste onderhoud, of tijdens gebruik in abnormale omstandigheden;
Er is schade ontstaan door het onjuist installeren of onjuiste verbinding van randapparatuur (printer, optische drive, etc);
Er is schade ontstaan tijdens gebruik buiten de parameters of omgeving voor gebruik of opslag aangegeven in de Gebruikershandleiding;
Er is schade ontstaan door het gebruik van onderdelen niet gefabriceerd of verkocht door ASUS;
Programma's of gegevens of externe opslagmedia zijn beschadigd of verloren, of als er kosten zijn aan het terugkrijgen van programma's of gegevens;
Er is schade ontstaan door middel van derde-partij software of een virus;
Ondersteuning voor het installeren of configureren van het product voor derde-partij software applicaties of apparatuur, of netwerkconfiguratie;
Als gevolg van technologische beperkingen zouden sommige apparaten beperkt of niet compatibel kunnen zijn met het product. Deze beperkingen zijn veel voorkomend of bepaalde standaarden in de IT en niet gespecificeerd aan ASUS notebooks

:( hoop niet dat het bedrag hoger dan €200/300 uitkomt..

@SK112629,

Wat quote's verwijderd en twee berichten samengevoegd

Welk type asus is het wat als je twee tot driehonderd euro er aan uit wil geven is dat nog realistisch qua leeftijd
En zo te lezen zal de garantie niet van toepassing zijn ;)

Laatst bewerkt:
@SK112629,

Wat quote's verwijderd en twee berichten samengevoegd

Welk type asus is het wat als je twee tot driehonderd euro er aan uit wil geven is dat nog realistisch qua leeftijd
En zo te lezen zal de garantie niet van toepassing zijn ;)

a55vd i7 3de generatie

Laatst bewerkt:
Ah, je hebt nog garantie. Dan kan je dat zeker proberen ja ;)
Heb ergens dit gelezen:

onderzoekskosten: 75€
reparatiekosten geschat: 250-300€

Is het verstandig om dit te betalen? Laptop zelf kostte €700

Je laptop is nu helemaal defect en je kon er niets mee? En de offerte zegt reparatiekosten van ~300 euro? Of dat het waard is moet je zelf overwegen, het is goedkoper dan een vergelijkbare laptop lijkt mij...

Je laptop is nu helemaal defect en je kon er niets mee? En de offerte zegt reparatiekosten van ~300 euro? Of dat het waard is moet je zelf overwegen, het is goedkoper dan een vergelijkbare laptop lijkt mij...

Dat had ik ergens gelezen(niet van mij) op internet.
Mijn laptop kunnen ze hopelijk wel repareren. En de kosten weet ik niet hoeveel dat gaat bedragen. Ik lees op internet dat sommige mensen een vervangende laptop of betere onderdelen die ASUS heeft geplaatst gaat krijgen.

inderdaad even afwachten. Gaat het je wel wat kosten, dan kan je altijd nog zeggen dat ze de laptop mogen houden :P

inderdaad even afwachten. Gaat het je wel wat kosten, dan kan je altijd nog zeggen dat ze de laptop mogen houden :P

Houden en dan? :p UPDATE: Product is momenteel in reparatie.-[WF4] Wachten op klant voor bevestiging-Schade door klant / buiten garantie Product is nog steeds in fabrieksgarantie.. Is het nu buiten de garantie doordat ik een keertje chocomel had gemorst(tijdje geleden)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan