bios flash

Status
Niet open voor verdere reacties.

zaiko2000

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2005
Ik heb mijn bios geflashed en het is gelukt met een probleem !

Elke maal ik nu opstart wordt er nieuwe hardware gevonden ; eerst hdc dan primair IDE kanaal met als tekst datdeze hardware niet kan worden geinstalleerd - fout gebeurd tijdens installeren ,het stuurprogramma is niet voor dit systeem ontworpen . klik ok en dan nog eens hetzelfde voor secundair IDE kanaal !

In mijn systeem hardware zie ik in apparaatbeheer onder IDE ATA/ATAPI-controllers twee onbekende apparaten . Dat zijn denk ik mijn dvd speler en dvd writer!
Wat gedaan ik vind geen driver !

Na het flashen wel de "Load setup defaults" of Fail save defaults" in het Bios geladen?

Waarom wou je het Bios flashen?

Wat gebeurt er, als je weer terug flasht naar de oude Bios versie?

Er waren foutmeldingen in het log :ACPI Bios probeert naar het ongeldige I/O poortadres 0xcf8 te schrijven dat in het beschermde 0xcf8 -0xcff adresbereik ligt.Dit leidt mogelijk tot een instabiel systeem.

Deze foutmeldingen zijn nu wel verdwenen.
Voor de CRC failures heb ik nog geen antwoord ,nog geen tijd gehad om iets te downloaden.

ik heb ondertussen ook al teruggeflashed en alles is terug als het oude.Terug met de foutmeldingen hierboven
:o

Hmm, geef eens aan welk Bios je oude versie is en welke de nieuwe en geef aan wat voor moederbord je exact hebt.

moederbord : Asustek Computer INC Med 2001

chipset 1: Asustek cmputer INc VT82C694x apollo pro 133A system controller

bios: Award Software Inc v.1004

versie flash : (2A6LJ0T) Asus Med 2001 Bios by esupport.com
of Med2001 v 1009

ik heb er twee gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan