BIOS Flashen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tabiosos

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2004
Hallo iedereen,

Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een ASUS K8V SE DeLuxe MoBo. Nu geeft de pc aan bij het opstarten:

Bad BIOS checksum. Starting BIOS Recovery...

Dus probeer ik mijn BIOS te Flashen. Dit heb ik nu al op alle mogelijke manieren gedaan, maar het resultaat is nog steeds nul. Dit zijn de manieren hoe ik het heb gedaan: http://www.asus.com.tw/support/english/techref/bios/afudos.aspx

Alles lijkt goed te gaan, maar als ik dan de pc opnieuw opstart is er nog steeds nix veranderd. Nu heb ik op enkele andere forums gelezen dat ik de bios resetten. Dus haal ik het batterijtje er uit en er weer in, en ik heb m al met de jumper gereset. Maar nix lijkt te werken.

Misschien dat iemand een oplossing voor me kan bedenken???

Alvast bedankt voor de reacties.

Welkom op Helpmij.:)

Met het resetten van het Bios, haal je dan wel de stroomstekker uit de voeding?
Kom je nog in het Bios zelf?
Zo ja, laad dan de "load setup defaults" of Fail save defaults" eens.

Laatst bewerkt:
Hey bedankt,

Ik heb een aan/uit schakelaar op m'n voeding zitten en die gebruik ik. Ik heb nu ook even geprobeerd om de stekker er uit te halen, maar helaas heeft dit ook geen effect. In de BIOS kan ik nog wel komen en daar heb ik ook al meerdere malen de defaults geladen. Ook dit heeft geen effect. "Fail save defaults" Kan ik niet vinden in de BIOS.

Er komt ook dit te staan bij het booten:

No drive attached to FastTrack controller, The BIOS is not installed.

Daarna start de pc automatisch opnieuw op en krijg ik:

Overclocking failed! Please enter Setup to re-configure your system.
Press F1 to Run SETUP
Press F2 to load default values and continue

Als ik dan F2 druk krijg ik:

NTLDR ontbreekt
Druk CTRL+ALT+DEL om opnieuw op te starten

Als ik dat dan weer doe krijg ik weer:

Bad Bios checksum. Starting BIOS Recovery...

Ik dacht dat het misschien ook wel iets met RAID te maken had. Dus heb ik in de BIOS het volgende gedaan:

Advanced -> OnBoard Promise Controller -> Disabled

Als ik hem op Enalbled zet krijg ik er onder te staan: Operating Mode -> RAID of Onboard IDE Operate Mode

Het lijkt mij dus dat hij dat op Disabled moet staan. Want ik gebruik geen RAID. Ik heb 1 SATA schijf waar vanaf ik BOOT.

Ik hoop dat je me verder kunt helpen want ik wordt helemaal :evil:

Thnx

Laatst bewerkt:
Staat die SATA ook als eerste opstart ingesteld?
Heb je zowel een IDE Raid controler, als een aparte SATA controler op je moederbord?

Had je wel de goede Bios versie om te flashen?

SATA staat als eerste opstart ingesteld ja.
Voor zover ik weet heb ik zowel IDE Raid controler, als een aparte SATA controler. Maar even voor de zekerheid. Hoe kan ik dit controleren? Want ik wil graag zoveel mogelijk uit sluiten om het probleem op te lossen.

Ik neem aan dat ik de juiste BIOS versie heb om te flashen. Een andere keuze was er niet. Dus ik ben hier wel zeker van dat het de goeie versie is.

Ok ik ben zover dat ik windows kan installeren... Hoe dat weet ik eigenlijks ook niet precies.... Maar nu loop ik bij de installatie tegen het volgende probleem:

Omdat ik een SATA schijf heb moet ik tijdens de installatie op F6 drukken. Dan de drivers van mijn SATA schijf installeren. (die op de cd van het MoBo staan) Dat gaat allemaal goed, maar dan als de installatie echt moet beginnen komt het volgende er te staan:
-------------------------------------------------------------
Setup kan geen vasteschijfstations in uw computer vinden.

Zorg ervoor dat de schijven zijn ingeschakeld, op de juiste wijze op de computer zijn aangesloten en dat de hardwareconfiguratie voor de schijven correct is. U dient hiervoor mogelijk een door een fabrikant geleverd diagnostisch programma of installatieprogramma uit te voeren.

Setup kan niet doorgaan. Druk op F3 om de Setup af te sluiten.
---------------------------------------------------------------

Als ik de windows cd-rom er niet in doe, dan krijg ik nog steeds het volgende:
NTLDR ontbreekt
Druk CTRL+ALT+DEL om opnieuw op te starten

Dit zal er vast wel iets mee te maken hebben.....
Ik ben het zolangzamerhand helemaal zat. Ik hoop dat iemand nog hulp voor me heeft...

Alvast bedankt!!!

Geplaatst door Tabiosos
Omdat ik een SATA schijf heb moet ik tijdens de installatie op F6 drukken. Dan de drivers van mijn SATA schijf installeren. (die op de cd van het MoBo staan) Dat gaat allemaal goed, maar dan als de installatie echt moet beginnen komt het volgende er te staan:
-------------------------------------------------------------
Setup kan geen vasteschijfstations in uw computer vinden.
cd-rom er niet in doe, dan krijg ik nog steeds het volgende:
Wordt er niet tijdens de setup om een floppy met drivers(SATA) gevraagd?

heb je in je bios bij boot de sata schijf als eerste staan
zoja dan zou het moeten gaan

grtz

Ik heb nu een oude ATA schijf gebruikt om windows op te installeren. Dus nu doet alles het wel weer, niet zo als ik eigenlijks had gewilt, maar ik ben zo eerst wel tevreden. Bedankt voor alle hulp!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan