bios flashen

Status
Niet open voor verdere reacties.

luuk2512

Verenigingslid
Lid geworden
16 jan 2001
hoi,
wie wil en kan me helpen met een bios flash.
ik wil dit proberen omdat ik graag windows xp op deze pc wil.
hieronder de gegevens.

Program: eSupport.com BIOS Agent Version 3.45
BIOS Date: 03/27/00
BIOS Type: Award Modular BIOS v4.51PG
BIOS ID: 03/27/2000-693-596-ALI51-2A6LGJ1FC
OEM Sign-On: V.BX2100/BX2000 B07 03-29-2000
Chipset: VIA 82C691 rev 6
Superio: ALi M5133 rev 0 found at port 3F0h
CPU: Pentium III 500 Mhz MAX: 500 Mhz
BIOS ROM In Socket: Yes
BIOS ROM Size: 256K
Memory Installed: 768 MB
Memory Maximum: Unknown
Memory Slot 01: 256 MB
Memory Slot 02: 256 MB
Memory Slot 03: 256 MB
Memory Slot 04: 0 MB

eSupport.com, Inc.
1-800-800-BIOS (2467)
www.esupport.com

En waarom wil je dan je bios flashen? Je kint xp toch gewoon installeren? 500m mhz is wel erg weinig, maar je hebt zat ram.

Als je niet goed flasht kun je je moederbord weggooien.

ik wil hem flashen om xp er op te zetten.
ik heb verder alles geprobeerd maar krijg er xp niet op.
en 500 mhz valt dacht ik nog wel een beetje mee voor xp. ;)

Xp zal wel draaien, maar ik zou er niet teveel van verwachten met 500 mhz. Surfen gaat wel, maar je moet geen zware programma's draaien.

Om xp erop te zetten hoef je niet te flashen.

Waar begint het probleem? Dus wat heb je gedaan/geprobeerd (graag stap voor stap uitleggen)en waar loop je vast? Het nog niet flashen kan de oorzaak van je probleem niet zijn.

Of krijg je een foutmelding? Zo ja, welke?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door luuk2512
ik wil hem flashen om xp er op te zetten.
ik heb verder alles geprobeerd maar krijg er xp niet op.
en 500 mhz valt dacht ik nog wel een beetje mee voor xp. ;)

Dan helpt je BIOS flashen ook niet hoor. Ik denk persoonlijk dat 500 MHZ prima kan hoor. Uiteraard geen snelheidskanon maar het minimun vereiste is 233 MHZ!
Graag willen we weten wat er fout gaat.

Dan zou ik daar in verder gaan. De forumleden die je daar geholpen hebben zijn hoogstwaarschijnlijk in de veronderstelling dat het nu goed is aangezien ze niks meer van je gehoord hebben....;)

Dus het begin van de installatie krijg je wel te zien? En het kopieren en het daarna opnieuw opstarten (met cd erin en kiezen dat hij niet van de cdrom moet starten) lukt ook nog?

soms vergeet je weleens wat
tis sowieso geen triple cross want dat was een andere vraag.

Probeer eens je bios te resetten naar de default instellingen.
Dat is nog een optie die ik je nog kan geven, voor de rest dacht ik dat je eigenlijk alles had geprobeerd.

Een nieuwe bios versie hoeft je niet eerder te flashen dan dat je problemen ondervind met je hardware herkenning.
Het heeft in dit geval niets met de installatie te maken.
Wel kan het zijn dat er een instelling verkeerd staat in de bios waardoor XP zich verslikt.
Daarom, even terug naar default.

bios flash

Ik heb grosso modo hetzelfde systeem, wel minder geheugen, maar installatie van XP ging bij mij prima, dus het hoeft niet aan het systeem te liggen?

Ik wil ook het bios flashen, omdat in XP bij afsluiten de PC niet afsluit, maar een boodschap geeft "U kunt de computer nu uitschakelen" (in W98SE schakelde de computer wel uit).

Het is een Via Apollo Pro Plus board (manufacturer Jetway), BX133 B07 en ik zag zojuist op http://www.jetway.com.tw/evisn/index.html een bios update, maar heb het nog niet geprobeerd. Ik laat nog weten of het gelukt is (als mijn computer daarna nog leeft...)

Laatst bewerkt:
Hallo

Het "updaten" naar s.p. 2 is meestal afdoende om het x.p. afsluitprobleem op te lossen .

Peter

bios flash

Mijn bios flash ging zonder problemen. Het oude bios had als release 1999, het nieuwe 2000, dus veel ben ik er overigens niet mee opgeschoten. En het afsluitprobleem blijft, SP2 heb ik allang geïnstalleerd.

Leeuwerik zei:
Mijn bios flash ging zonder problemen. Het oude bios had als release 1999, het nieuwe 2000, dus veel ben ik er overigens niet mee opgeschoten. En het afsluitprobleem blijft, SP2 heb ik allang geïnstalleerd.

Het is of acpi inschakelen in de bios, een reinstall doen met F5 intoetsen als er staat dat je F6 moet intoetsen, de acpi uniprocessor of de andere acpi install selecteren, en het installatieproces doorlopen.

Of bij systeem apparaatbeheer, hardware, verborgen apparaten weergeven, de apm inschakelen.
En bij energiebeheer, geavanceerd bij energieknoppen de goede regels selecteren.

Maar vogens mij pik je nu een topic.

Laatst bewerkt:
bios flash

Bedankt voor de tips, maar je hebt gelijk: zo steel ik de topic. Mocht ik er verder niet uitkomen, dan maak ik een nieuwe topic aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan