Bios flashen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Monda

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
Ik wil graag naar de nieuwste bios versie flashen en heb dit nog nooit gedaan. Ik lees dat het in windows vaak fout gaat, dus wil met DOS aan de slag (0,0% ervaring mee). Maar het liefst met EZ Flash in de bios.

Info:

MB: Asus P5W DH Deluxe
Huidige bios: 1305
Nieuwe bios: 2801
Geen foppy drive
Windows XP Pro (huidig, wil naar Vista 64-bit)

Probleem EZ Flash: Start op, ik zie links de huidige bios staan. Maar kan verder niets kiezen. Er komt niets te staan bij path links. Reageert niet op enter of escape ofzo...
Ik heb ook geprobeerd om ALT+F2 tijdjens boot te drukken, maar dan lijkt ie de bios van mn videokaart te willen flashen. Hij gaat dan opzoek naar floppy, cd-rom en usb. Bij usb vind ie mn nieuwe bios, maar bij het lezen gaat t fout en begint ie weer opnieuw met zoeken.
iemand enig idee?

Mijn eerste vraag/gedachte is:

WAAROM wil je het BIOS flashen?

Omdat ik na 4gb geheugen uitbreiding naar 64-bits besturingssysteem wil, omdat ik nu met 32-bits, max 3gb kan gebruiken. In de bios moet ik dan echter Memory remapping enablen. Deze functie ondersteund mijn MB zkr, maar kan m niet ontdekken in de bios. Aangezien mijn bios verouderd is, kan het zijn dat na een flash, deze functie wel duidelijk aanwezig is.

Wat ik kan vinden is dat die functie inderdaad in de nieuwste BIOS software zit.
Ik snap alleen samen met jou niet waarom je niet verder kan.....

Wat ik kan vinden is dat die functie inderdaad in de nieuwste BIOS software zit.
Ik snap alleen samen met jou niet waarom je niet verder kan.....

Nee idd is heel raar. Lijkt wel of EZ Flash blijft hangen... Ik zie onder waarmee ik beweeg en de opties, maar hij reageert nergens op. Ik probeer nu al een uur of 4 een bootable USB stick te maken, maar is heel veel werk en bijna niemand weet echt een goed werkende manier. Als het lukt kan ik met usb stick booten en zo mn bios flashen.....

Misschien iemand die weet hoe ik dan via een cd kan flashen>?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan