Bios flashen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wesley Brand

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2008
Hoi!

Ik wil graag mijn bios updaten.
Ik heb vandaag mijn nieuwe processor gekregen.
Ben van een AMD 3500+ naar een 6000+ gegaan, maar de computer wil niet ..echt opstarten, vandaar dat ik denk een bios update nodig te hebben. Ik heb alleen geen diskette station.
Mijn moederbord: m2n-E

ik weet het niet eens zeker maar ik denk dat ik hiervandaan mijn bios update moet halen? ik gebruik winxp

http://support.asus.com/download/download.aspx?model=M2N-E&f_type=34&SLanguage=en-us

Ik heb enkelt geen enkele idee wat ik moet doen. Ik heb nog nooit een bios geupdate en ken geen mensen die dat wel gedaan hebben.

Wie kan mij een kleine stap-voor-stap uitleg geven?

Laatst bewerkt:
Hoe wil je een bos update gaan doen zonder beeld??.
Zie je wel het logo van asus?
Kun je wel opstarten met je oude processor

Hoe wil je een bos update gaan doen zonder beeld??.
Zie je wel het logo van asus?
Kun je wel opstarten met je oude processor

dat ben ik dus van plan, ik wil weer me 6000+ eruit halen en tijdelijk mijn 3500+ erin zetten om mijn bios up te daten, en nee ik zie niks behalve zwart scherm

zou het misschien kunnen dat mijn voeding te zwak is? hij is 450watt

EDIT: is er misschien een manier waarmee ik mijn bios kan updaten via een programma'tje?

Laatst bewerkt:
Dan lijkt het dat iets anders is defect geraakt, normaal geeft het bordje dan aan van cpu not supported or defect (of iets in die richting)

Dan lijkt het dat iets anders is defect geraakt, normaal geeft het bordje dan aan van cpu not supported or defect (of iets in die richting)

op ander scherm geprobeerd n zelfde resultaat :confused:

ik ga maar ff de 3500+ nu ff erop terug zetten

Laatst bewerkt:
Ik heb nu de 3500+ erin, en de computer reageert weer normaal voor zover ik zie:confused:
iemand suggesties?
stel ik heb een flash tool voor bios update: Phoenix Award BIOS flash tool version 1.18
kan ik deze programma dan gebruiken om tijdens mijn 'OS' mijn bios up te graden?

Laatst bewerkt:
hoezo dat?
gewoon die bios update installeren
windows wilde niet meer opstarten na het updaten, dus heb iets in de bios zelf gedaan (gwn beetje gerommeld) en toen deed hij het. geweldig! thanks voor iedereen die mij hierin geholpen heeft :thumb:

6000+ 3.11ghz ftw

Oke, klik je even op opgelost onderaan :P
Dus toch geen nieuw moederbord :D
ben blij voor je
Als ik jou was zou ik ook windows opnieuw installeren voor optimale presentatie's dan word het afgestemd op je processor, mits je het nog niet hebt gedaan.

Oke, klik je even op opgelost onderaan :P
Dus toch geen nieuw moederbord :D
ben blij voor je
Als ik jou was zou ik ook windows opnieuw installeren voor optimale presentatie's dan word het afgestemd op je processor, mits je het nog niet hebt gedaan.

is het echt nodig om nieuwe windows erop te gooien?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan