bios flashen

Status
Niet open voor verdere reacties.

frero

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2015
hoe moet ik bios flashen asus P8H61-M2 voor win10? ik heb geen klavier tijdens boot en de support cd wordt niet ondersteund door win10
waar haal ik de gepaste software voor dit moederbord?
mvg
frero

Asus biedt geen support voor windows 10 met deze moederbord serie.
Waarom wil je je bios flashen? Zolang er geen problemen zijn met bijv stabiliteit, zou ik het afraden om te flashen.

probleem is dat tijdens booten "no keyboerd detected" verschijnt in ik dus niet in de bios geraak
na het booten heb ik wel keybord als windowzs10 is opgestart
mvg
frero

het gaat om een asus P8H61-M2 USB3 tijdens booten "no keyboerd detected" ik kan dus niet in de bios
na het booten heb ik wel keybord als windowzs10 is opgestart
mvg
frero

bios lashen

toen had ik helemaal geen klavier - win10 opnieuw geinstalleerd- nu werkt klavier in windows terug maar niet tijdens booten
mvg
frero

denties zei:
Uit de specificaties:
1 x PS/2 keyboard/mouse combo port(s)
1 x DVI
1 x D-Sub
1 x HDMI
1 x LAN (RJ45) port(s)
6 x USB 2.0
1 x Optical S/PDIF out
3 x Audio jack(s)

Oftewel: Je zou van iemand een PS2 toetsenbord moeten lenen en die aansluiten op de PS2 aansluiting aan de achterkant. Dan de pc aanzetten en kijken of je weer wat kunt (gaan) doen met dat PS2 toetsenbord.
Heb je met bovenstaande iets gedaan? Een PS/2 poort werkt altijd tijdens de boot.

Bios eerst resetten met de CLRTC jumper en erna op optimal zetten als het usb tokkelbord weer werkt.
ps/2 is disabled staat in de manual, of dat de spanning ervoor is of alleen om hem als opstartoptie te kunnen gebruiken is mij niet duidelijk.

Manual vind je hier als je die niet meer hebt.
https://www.asus.com/support/Download/1/39/4/47/8/

Hallo

Mocht al het bovenstaande niet werken ...

"via adaptor op ps2 werk ook niet"

Kan ... zowel de Passieve adaptors , als deze met microcontroller voldoen niet 100% aan de echte ps2 standaard.

Sommige combinaties kuune problemen geven.

Probeer eens met een echt ps2 keyboard.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan