bios ga-8isxt FS

Status
Niet open voor verdere reacties.

reinderr

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2003
computer Fujitsu-siemens scaleo 600 uitgebreid, moederbord gigabyte 8ISXT FS.bj 2003.
na aankoop van een nieuwe lexmark printer moest ik op advies van zowel lexmark als Fujitsu een BIOS update doen om de printer goed te laten werken. Update gedownload via Fujitsu en bios flash gedaan. Resultaat: . Bij starten verschijnt gelijk linksbovenin de monitor een wit knipperend streepje. Computer start vaak niet op, na enkele keren resetten start hij tot nu toe wel op. vergeten oude bios te saven.
FUJITSU en LEXMARK kunnen mij niet verder helpen !!!!
Wie heeft een oplossing of wie kan mij helpen aan de oude originele bios??

Vriendelijke groeten,

Reinder

ik denk dat het hem hier inzit. je BIOS gaat voornamelijk over je moederbord en die heb je juist vervangen dus je moet de bios van Gygabite moederbord dus downloaden en instaleren en ik denk dat het dan opgelost is.

ik denk dat het hem hier inzit. je BIOS gaat voornamelijk over je moederbord en die heb je juist vervangen dus je moet de bios van Gygabite moederbord dus downloaden en instaleren en ik denk dat het dan opgelost is.

Sorry dat ik niet helemaal duidelijk overgekomen ben .
De computer is van het type Fujitsu-Siemens scaleo 600 uitgebreid.
Het originele moederbord is de GA-8isxt fs.

oh oke ik dacht dat je je Fujitsu-Siemens scaleo 600 had uitgebreid met een ander moederbrod namelijk GA-8isxt FS

maar ga kijk eens wat rond p de site van gygabite.

oh oke ik dacht dat je je Fujitsu-Siemens scaleo 600 had uitgebreid met een ander moederbrod namelijk GA-8isxt FS
maar ga kijk eens wat rond p de site van gygabite.

Ook op de site van Gigabyte heb ik al gezocht, maar daar kom ik dezelfde drivers tegen als op de site van Fujitsu.

Heb je het bios gereset na het flashen? Dit doe je met een CMOS-Clear jumper op het moederbord(zie handleiding) of je haalt de moederbord batterij er voor 10 á 20 minuten eruit. Wel de stroom afkoppelen.

Ik kon het bord gister ook al niet vinden bij gigabyte.:confused:

Nee, klopt ik heb op de site van tpg.fujitsu en van fujitsu zelf gezocht, omdat ik op de site van gigabyte ook niet de juiste kon vinden.
Maar wat is dan het verschil tussen een oem bord en een gewoon bord??

Borden voor derden, voor PC bouwers, en dan ook nog de grotere merken, zijn oem borden, ook vaak met een eigen bios, dan heb je nog de retail borden, netjes in een doos, en de borden voor de grootverbruikers, de pc winkels, dat zijn dezelfde als de retail, maar dan in grootverpakking, waar ik de naam, kwijt van ben.

Borden voor derden, voor PC bouwers, en dan ook nog de grotere merken, zijn oem borden, ook vaak met een eigen bios, dan heb je nog de retail borden, netjes in een doos, en de borden voor de grootverbruikers, de pc winkels, dat zijn dezelfde als de retail, maar dan in grootverpakking, waar ik de naam, kwijt van ben.

bedoel je bulk?

he en reinderr draai anders eens everst.

of hoe kom je aan de naam van dat moederbordje?

ja snap ik ik had de topic ook wel gelezen maar ik bedoel wie zegt dat dat de juiste naam is omdat niemand hem kan vinden misschien is het wel geen serie nummer maar ietsanders. maar ok ik zal me er niet meer mee bemoeien ik zal nog wel ff zoeke voor die drivers.:o :o

bios 8isxt fs

killer555 : De naam staat op het moederbord GA-8ISXT FS en was standaard gemonteerd in de computer.
Ik heb de cmos batterij en de stroom er een half uur afgehaald maar dat heeft geen resultaat opgeleverd.
Trouwens ik vindt het wel geweldig dat er zo veel meegedacht wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan