BIOS geeft enkel opstartmogelijkheid voor HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

wannywanson

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 mei 2010
Hallo allemaal,

Ik heb een week geleden een nieuwe PC gekocht bij alternate zonder besturingssysteem omdat ik zelf een CDtje van linux heb liggen. Wanneer ik mijn PC opstart en in de BIOS ga zie ik bij boot slechts 1 mogelijkheid en dat is mijn harde schijf. Ik kan mijn DVD-ROM niet selecteren en dit is bast wel essentiel voor het installeren van een besturingssysteem.
Ik heb hiervoor naar alternate gebeld en ze zijden dat dit normaal was omdat ik geen besturingssysteem had gekocht en ze hier wel een oplossing voor hadden. Maar dan moet ik overdag (wanneer ik niet kan bellen) contact met hun opnemen.
Het is nogam dringend omdat ik momenteel zonder PC zit en ik niet tot het weekend kan wachten.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Kan je je dvd speler wel zien in het Bios?
Zo ja, dan moet je ergens in de bios de boot volgorde kunnen instellen, of met waarschijnlijk F12 blijven intikken nadat je de pc aanzet kan het ook zijn dat er dan een boot keuze schermpje tevoorschijn komt.

Zo Nee, controleer bekabeling of deze wel correct is aangesloten

Ik heb hiervoor naar alternate gebeld en ze zijden dat dit normaal was omdat ik geen besturingssysteem had gekocht
Vaag antwoord van Alternate. Een cd/dvd-rom zal toch eerst in het Bios herkend moeten worden, alvorens (ook zij) er een besturingssysteem op kan.:confused:
Weet ook wel dat het eventueel via USB of netwerk kan.

Heb je in het Bios gekeken of alle controllers wel op "Enabled" staan?

Vaag antwoord van Alternate. Een cd/dvd-rom zal toch eerst in het Bios herkend moeten worden, alvorens (ook zij) er een besturingssysteem op kan.:confused:
Weet ook wel dat het eventueel via USB of netwerk kan.

Heb je in het Bios gekeken of alle controllers wel op "Enabled" staan?

Ik zal dit even controleren. En om hierbove op terug te komen: ik heb in mijn post gezet dat de enige mogelijkheid bij de bootvolgorde mijn HD is...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan