Bios geeft twee keer een lange piep.

Status
Niet open voor verdere reacties.

miriam85

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2007
Hallo,
Ik heb al een tijd een probleem met een computer. In eerste instantie was het probleem dat de monitor geen beeld gaf. Het lag niet aan de grafische kaart of aan de monitor. Toch bleef het probleem bestaan. Conclusie: moederbord kapot.
Vervolgens heb ik ook de andere onderdelen vervangen. Inmiddels heb ik een totaal vernieuwde computer, maar hij werkt nog altijd niet.
Wanneer ik hem opstart geeft het bios twee lange piepen, net als een sirene. De monitor geeft geen beeld. Ik ben druk aan het zoeken geweest op internet, maar vind geen enkel zoekresultaat waar mijn probleem wordt opgelost.
Mijn vraag is dus: wat betekenen de twee lange piepen?

Als je alles hebt vervangen, behalve het geheugen, heb je niet alles vervangen.:cool:

Maare, als je meerdere geheugenreepjes hebt, probeer het eens eerst met eentje, eventueel die vervangen, het beste is natuurlijk eentje gebruiken die NIET uit die PC komt, maar dan moet je dat wel hebben, natuurlijk.

2 lange piepen zou ook zomaar de cpu kunnen zijn, meestal hoor je er maar 1, en dan een hele lange, maar toch, zit die goed in zijn socket? en is de koeler goed aangesloten?

ik weet
a, niet zeker dat het het geheugen is, omdat de code van een phoenix bios met twee geluiden nog niet bekend is
b. het geheugen heb ik getest, en tenzij al mijn reepjes kapot zijn, is het probleem niet het geheugen.

ik had alles al vervangen, dus ook het geheugen...

Een echt antwoord is het niet.:confused:
En hoe heb je het geheugen getest?

Heb je de cpu er al eens uitgehaald, wel eerst de koeler eraf halen, en die weer teruggeplaatst, en die koeler ook, uiteraard.

Ook de bios al gereset?

sorry,

bios is wel gereset
geheugen is getest door verschillende reepjes er in te zetten, (alleen, samen) en er weer uit

cpu nog niet los gehaald, maar die was nog uit elkaar voordat ik hem in deze computer plaatste.
koeler ook niet losgehaald, maar die werkt wel en zit goed vast

kan je misschien uitleggen hoe ik die code kan interpreteren voor mijn sirene-geluid?

Over 2 lange beeps uit een Phoenix bios, is niets over te vinden, vandaar dat ik de CPU verdenk.

Overigens kun je alleen geheugen testen met een daarvoor bedoeld progje, Memtest86 b.v.

Heeft deze configuratie al wel gewerkt?

Mocht je handiger willen worden, probeer eens onderstaande.

Werkwijze als wel de voeding, ventilatoren en de devices nog werken.

Bouw alles uit, leg het moederbord op een houten plank, met alleen de cpu
erin, hang er nu de luidspreker er aan, reset met de jumper clrcmos, de bios,
of haal het batterijtje er een tiental minuten uit.

Zoek de 2 powerswitchpinnen, waar dus eerst de powerswitch aan zat, even
onthouden dus, of in de manual van het moederbord kijken, dus ook de
videokaart, en de geheugenlatjes er/uit/af halen.

Sluit de voeding aan, en kortsluit even die 2 powerswitch pinnen, nu moet je
biosbeeps krijgen, er zit immers geen videokaart, en geheugen in, geen
signaal, voor 99% je moederbord overleden, mocht er ook nog een FSB switch of
jumpers op zitten, deze op 100mHz zetten, en nogmaals proberen.

Wel bios beeps, 1 reepje geheugen plaatsen, en nogmaals proberen, eventueel omwisselen, weer
biosbeeps, de videokaart plaatsen, en monitor aansluiten, geen beeps, wel
beeld, wel beeps, videokaart niet goed.

Voor de manual, als je die niet hebt, kijk op het bord naar merk en type, en haal hem op bij de mobobakker.

ik ben inmiddels verder gegaan. Nadat het bios even op het scherm kwam, maar ik nog niets kon omdat het toetsenbord niet werken, ben ik een andere combinatie gaan proberen. Elke keer (welk moederbord of welke processor ook) komt hij weer terug op die sirene. Ik ga verder met proberen, maar zou het toch erg fijn vinden wanneer iemand mij kan vertellen wat die sirene betekend.

Hoi !

Lijkt mij ook een CPU-probleem !

Zeker weten dat er koelpasta tussen koeler en processor zit ?

Koelventilator op de juiste aansluiting ?

De zoektocht-methode van Lange Pier kan ik je ten zeerste aanbevelen: zo kom je de oorzaak zeker te weten !

Greetz,

Harry.

koelpasta is aanwezig.
ook de koelventilator is bij mijn weten goed, hij draait in ieder geval wel gelijk goed...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan