Bios geflasht maar doet niks meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bertjuhs

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2007
Hallo,

Ik heb mijn bios geflasht. Maar hij boot nu helemaal niet meer. Ik kan nog wel in de bios komen maar verder doet hij niks meer.

Kan ik nu niet met een smoesje ofzo naar de fabrikant opsturen? Zit namelijk nog garantie op. Of wat kan ik doen?

Mvg,
Bert M.

Maar je kunt nog wel in je bios komen zeg je
Kun je daar ook nog dingen aanpassen

Ja dat kan ik.

( als het allemaal niet meer lukt, is een nieuw moederbord via de garantie goedkoper?)

Men ziet heus wel dat jij geprobeerd hebt te flashen en dat dat fout is gegaan en daar gaan ze jou geen garantie op geven hoor.

@overige, hoe vaak waarschuwen wij op Helpmij hier nou voor....:(

Geen idee, kom hier pas net. Mare, is het vaak goedkoper om via de garantie een nieuw moederbord erin te laten zetten?

Maar je weet maar nooit...

Heb je na de flash alle instellingen in de bios weer goed gezet??

Ja. Het is een medion pc kan het zijn dat die alles heeft beveiligd en nu controleert of er een bios op zit van medion. En als dat niet zo is dat hij dan verder niets meer doet?

Nou nou, wat een somberheid.

AWARD BIOS

Maak een opstartflop. Tip: DRDOS Flash op www.bootdisk.com.
Kopieer AWDFLASH.EXE en BIOSFILE.BIN naar de diskette.
Maak een AUTOEXEC.BAT aan met enkel de volgende regel:
AWDFLASH.EXE BIOSFILE.BIN /PY /SN /R /CC /CD /CP
Duw de flop in de gleuf en booten maar!

AMI BIOS

Download de BIOS file en hernoem hem naar AMIBOOT.ROM
Zet dit bestand op een maagdelijk lege flop.
Duw de flop in de gleuf en booten maar!
Bij sommige mobo's moet je ook nog ALT+F2 of CTRL+Home oid indrukken tijdens het booten, maar dat staat vast wel in de handleiding beschreven

Andere BIOS'sen (OEM, etc): neem contact op met de supportafdeling van de OEM fabrikant. Hiervoor zijn geen standaard recoverytooltjes beschikbaar.

In de alle gevallen zou de computer binnen 1 minuut na het lezen van de floppy automatisch moeten herstarten. Mocht dat helemaal niet lukken, dan zou je kunnen pogen om de BIOS op een ander moederbord te hotswappen/hotflashen. Als laatste hoop kun je de BIOS chip tegen een klein bedrag opsturen naar www.flashbios.org (die gast is een Nederlander) om hem te laten fixen Ook kun je pogen om de lokale elektronica zaken af te gaan of ze een BIOS programmer hebben, zodat je zelf langs kunt gaan met de chip en de juiste BIOS op een diskette. In geval van een vastgesoldeerde BIOS (vaak het geval bij OEM systemen en laptops) kun je vaak niks anders dan een moederbord replacement aanvragen. Neem hiertoe contact op met de supportafdeling van desbetreffende OEM fabrikant.

En soms kun je ook van het moederbod CD starten en daarmee een biosflash uitvoeren.
Of met Asus en de CrashFree bios, b.v.

Nee, dat is niet zo, maar:

Welke Medion PC is het precies?

Welke nieuwe firmware heb je gebruikt en waar heb je die vandaan?

Wat heb je precies na het flashen ingesteld en hoe?

Heb je na het flashen iets van een berichtje gezien dat het gelukt is?

@ Lange Pier: Ik heb geen floppy in de computer.

Welke Medion PC is het precies? : MD 8824

Welke nieuwe firmware heb je gebruikt en waar heb je die vandaan? Van internet, en geen idee. Vriend van me heeft het gedaan, en hij heeft alles goed gecontroleerd.

Wat heb je precies na het flashen ingesteld en hoe? Via de bios is alles ingesteld.

Heb je na het flashen iets van een berichtje gezien dat het gelukt is? Ja

Tsja,

Nou weet ik nog niet wat ik weten wil. Met name die instellingen ben ik benieuwd naar. je zegt wel "Ja", maar heel misschien zit daar het probleem wel, maar zonder verdere info is dat moeilijk te bepalen. Het is echt niet zo dat invullen van datum en tijd altijd maar genoeg is...

Ten eerste, een floppydive kun je er altijd even op aansluiten.
Ten tweede, hoe heeft die viend het dan gedaan, via een CD? USB stick?
Ten derde, als je wel in de bios kunt komen, zouden gewoon de instellingen fout kunnen staan.

Zelf bios flashen en voor garantie cleamen helaas pindakaas daar trapt geen fabrikant in.
Maar als je wel in de bios kunt komen start die toch ook op tot zover dus kan het wel zo zijn dat je instellingen verkeerd staan zoals Lange Pier aan geeft.
Geeft die verder geen fout melding dmv biebjes?
Anders bekijk eens wat voor merk moederbord er inzit.
Je chip opnieuw laten falshen met de juiste versie is misschien een optie ik heb zeer goede ervaring met flashbios site al meerdere chips opnieuw laten flashen van mensen die ook dachten dat ze het zelf wel even konden fixen.:D :thumb: ;)

Laatst bewerkt:
Hmm, instellingen wat moet je weten? Moet ik foto's gaan maken van elk scherm en hier uploaden?

Nog een andere vraag. Ik heb hier dezelfde pc nog een keer staan. Zou ik van die bios geen backup kunnen maken en op de mijne zetten?

Wanneer je zelf zegt dat alles goed ingesteld is, dan weet je zelf toch wel even de meest belangrijke instellingen te melden.
CPU instellingen, harddisk instellingen, boot-volgorde, e.d. zaken

Ten eerste, een floppydive kun je er altijd even op aansluiten.
Ten tweede, hoe heeft die viend het dan gedaan, via een CD? USB stick?

En het antwoord is?

En als je een andere bios wilt saven of hotswappen, heb je toch een floppt drive nodig.

Overigens vertel je nergens met welke tekst er wordt gestopt, en waar.
ACPI wel op enabled gezet?

Hoi !

Medion heeft meestal (gemodde) MSI- bordjes !

Als je in Windows geflashed hebt, is er een oplossing: zie de link van @L.P.

Maar eh....wilde je een gemod BIOS flashen ?

De Bios-tools uit China werken echt niet altijd.....

Gewoon een externe floppy-drive eraan hangen, of tijdelijk een floppy-drive inbouwen.

Gewoon terug flashen met het originele bios.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan