BIOS geluidskaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knager

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2007
Hi

Ik heb een geluidskaart Realtek RTL 8169 / 8110 Family Gigabit Ethernet NIC .

Iemand heeft per ongeluk op m'n pc in de bios back to optimized defaults geklikt of hoe dat ook precies er staat en nu doet m'n geluid het niet meer.

Weet iemand hoe die instellingen moeten staan in de bios ? Of zal ik hetgene wat er nu staat in bios hier posten ?

Bij voorbaat hartelijk dank en de beste wensen.

De bekende melding van Windows media player :

Kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met het geluidsapparaat is opgetreden. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet naar behoren.

Wat staat er bij apparaat beheer bij je geluidskaart?

Tja, bij apparaatbeheer staat onder netwerkadapters / Realtek : Dit apparaat werkt correct. Kzie ook nergens gele uitroep - of vraagtekens

In je vraag haal je 2 dingen door elkaar. Je spreekt over een geluidskaart, maar geeft een netwerkkaart op.
Je zegt geen uitroeptekens te hebben bij apparaatbeheer, dus de hardware moet goed geinstalleerd zijn.
Als je geen geluid meer hebt zou ik eerst eens kijken of de volumeregeling niet op gedempt staan.

voor de zekerheid kijken of de onboard geluidskaart op enabled staat.
En of deze op hd audio of ac97 staat

Hiii

Het geluid doet het weer !! Ik heb alle drivers van de hele pc opnieuw geinstalleerd.

Bedankt voor alle hulp in ieder geval !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan