BIOS geupgrade op medion, windows start nietmeer

Status
Niet open voor verdere reacties.

cockynr1

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2006
Ik weet het, het is geen slimme en weloverwogen beslissing geweest om mijn BIOS te flashen, ik heb een medion pc, een P4 3GHz, van eind 2004, ik had net een nieuwe grafische kaart gestoken, die goed werkte, en was met EVEREST alles eens aan't nakijken, en via dat programma ben ik bij driveragent en esuport terecht gekomen, en ja omdat ik toch alles aan't upgraden was en er volgens everest waarschijnlijk een nieuwere versie voor mijn BIOS was, heb ik me die besteld, nu mijn pc heeft geen floppy, dat had ik hen terug gemailt, dus opteerden zij voor een WINFLASH, die heb ik volgens alle aanwijzigingen gedaan, en was ook goed verlopen ik heb een backup van de oude BIOS en mijn nieuwe BIOS start normaal, geeft geen fouten aan, en overloopt alles, maar bij het opstarten van windows liep het fout, ik kreeg het startupscherm van windows, dat bleef iets langer dan normaal, dan wer het scherm even zwart, dan even lichtblauw en dan sloot de pc af, ik wist dadelijk dat mijn windows natuurlijk niet opstarte omdat er nieuwe hardware drivers geinstalleerd waren, dus dan maar een boot van cd-rom, in de CMOS kan ik mijn toetsenbord gewoon gebruiken, maar van het moment dat ik uit de CMOS was, werkte het toetsenbord nietmeer, dus kon ik ook geen keuzes maken om te installeren of te herstellen...
dan maar naar de computerwinkel, die opteerden dadelijk om een backup te maken, dat is gebeurd, dan een format c, en windows opnieuw te installeren, maar bij het opstarten van de installatie loopt de pc een tijdje, en op het moment dat je de boodschap krijgt van een volledige installatie maken of windows herstellen, schakelt de pc weer helemaal uit, dus ja we gingen de BIOS dan maar terug flashen met de backup, we hadden dan maar een floppydrive aan mijn pc gehangen, maar bij het booten van die floppy moesten we opnieuw keuzes maken, en toetsenbord reageerde weer niet...

nu is de vraag, kan ik de BIOS van een medion pc terugzetten, op een andere manier? in de handleiding vind ik niets terug over die jumper op het mobo, dus weet ik niet of ik zo de BIOS kan terugzetten?

kan er iemand me helpen ik word helemaal gek zonder mijn PC?

Laatst bewerkt:
de goude regel is werk het fix het dan niet nu weet je dus waarom.
als je geen backup heb gemaakt van de bios kan je op de medion site kijken,
voor de oudere bios.
ook dien je alles eerst in te stellen na een bios flash.
eerst laat je default settings daarna af stellen indien je dit niet goed doet kan het,
de pc constand laten herstarten.

ik had een backup van m'n oude BIOS, en heb een floppy drive aangehangen en de pc laten booten van die floppy, dan moet je een keuze maken tussen 5 dingen om die oude BIOS terug te flashen, daar buiten de CMOS geen toetsenbord meer werkt, gaat dat niet.

die kerel van de computershop heeft al vanalles geprbeerd en mijzelf opgebeld om die BIOS terug te komen flashen, zij deden dat niet... want als dat fout ging was het hun fout...

zijn voorstel was uiteindelijk om windows op een andere identieke medion pc te gaan installeren op mijn propere c schijf, zodat windows kan opstarten, en dan mijn harde schijf terug aanhangen in mijn pc.

ik vind het een erg vreemd voorstel, en heb me bevraagd bij mensen die veel met pc's werken, die spraken van een jumper te verzetten, of de batterij uit de pc halen en even kortsluiten

of is het mogenlijk om via de CMOS, die USB poorten toch te doen werken zodat ik gewoon die keuzes kan maken buiten CMOS, want het toetsenbord werk enkel in de CMOS... vreemd genoeg

Als de computer gewoon opstart, maar windows niet, zijn alle opties dan ook nagelopen in die nieuwe bios?

Zoals, USB ondersteuning voor het eventuele USB toetsenbord, de ACPI ingeschakeld? geheugentimings nagelopen? etc, etc.

Als alles werkt, met b.v. een win98 opstartflop, is de bios wel goed.

ik heb de BIOS van http://www.esupport.com/global/, zij hebben een programma om de BIOS te bepalen en zenden een .zip file met de geupdate versie, dus die zou wel goed moeten zijn.

de opties in de CMOS zijn nagegaan, maar die usb ondersteuning, de ACPI en de geheugen timings heb ik nog niet overlopen, hoe doe ik dat, want ik kan daarvoor morgen weer naar die winkel gaan?

de pc wil een boot doen van floppy, maar omdat ik geen usb suport heb kan ik die boot niet verderzetten

Vraag aan die PC boer, of de backup niet kunnen flashen in een andere bios, en deze met een hotswap even over kunnen zetten, indien ze dat ding niet op een andere manier, aan de praat kunnen krijgen.

Of neem contact op met Medion, en vraag of ze een rom chip met de goede bios op kunnen, sturen.

Zou best kunnen, dat je nu bijna een/de goede bios hebt, maar dat er een oem bios in moest, dus dat de upgrade, net niet hetzelfde was, dat kan met oem biossen, die zijn speciaal gemaakt voor merk PC's, waar ook een oem moederbord in zit, die ook speciaal zijn gemaakt, voor die merk PC's.

ik ga die usb poorten proberen aan het werk te krijgen morgen, lukt dat, dan kan ik waarschijnlijk al verder

het is idd een oem bios, ik heb al een andere gevonden op de medion site, maar die kan ik slechts installeren als ik mijn toetsenbord aan de praat krijg

ik heb het kunnen oplossen, ben de pc uit die winkel gaan halen, en heb de bios opnieuw geflashd, met de door medion aangeleverde bios voor m'n pc, en toen ging alles weer, ik vraag me af wat ze nog allemaal van plan waren in die winkel,,,

bedankt voor de hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan