Ik weet het, het is geen slimme en weloverwogen beslissing geweest om mijn BIOS te flashen, ik heb een medion pc, een P4 3GHz, van eind 2004, ik had net een nieuwe grafische kaart gestoken, die goed werkte, en was met EVEREST alles eens aan't nakijken, en via dat programma ben ik bij driveragent en esuport terecht gekomen, en ja omdat ik toch alles aan't upgraden was en er volgens everest waarschijnlijk een nieuwere versie voor mijn BIOS was, heb ik me die besteld, nu mijn pc heeft geen floppy, dat had ik hen terug gemailt, dus opteerden zij voor een WINFLASH, die heb ik volgens alle aanwijzigingen gedaan, en was ook goed verlopen ik heb een backup van de oude BIOS en mijn nieuwe BIOS start normaal, geeft geen fouten aan, en overloopt alles, maar bij het opstarten van windows liep het fout, ik kreeg het startupscherm van windows, dat bleef iets langer dan normaal, dan wer het scherm even zwart, dan even lichtblauw en dan sloot de pc af, ik wist dadelijk dat mijn windows natuurlijk niet opstarte omdat er nieuwe hardware drivers geinstalleerd waren, dus dan maar een boot van cd-rom, in de CMOS kan ik mijn toetsenbord gewoon gebruiken, maar van het moment dat ik uit de CMOS was, werkte het toetsenbord nietmeer, dus kon ik ook geen keuzes maken om te installeren of te herstellen...
dan maar naar de computerwinkel, die opteerden dadelijk om een backup te maken, dat is gebeurd, dan een format c, en windows opnieuw te installeren, maar bij het opstarten van de installatie loopt de pc een tijdje, en op het moment dat je de boodschap krijgt van een volledige installatie maken of windows herstellen, schakelt de pc weer helemaal uit, dus ja we gingen de BIOS dan maar terug flashen met de backup, we hadden dan maar een floppydrive aan mijn pc gehangen, maar bij het booten van die floppy moesten we opnieuw keuzes maken, en toetsenbord reageerde weer niet...
nu is de vraag, kan ik de BIOS van een medion pc terugzetten, op een andere manier? in de handleiding vind ik niets terug over die jumper op het mobo, dus weet ik niet of ik zo de BIOS kan terugzetten?
kan er iemand me helpen ik word helemaal gek zonder mijn PC?
dan maar naar de computerwinkel, die opteerden dadelijk om een backup te maken, dat is gebeurd, dan een format c, en windows opnieuw te installeren, maar bij het opstarten van de installatie loopt de pc een tijdje, en op het moment dat je de boodschap krijgt van een volledige installatie maken of windows herstellen, schakelt de pc weer helemaal uit, dus ja we gingen de BIOS dan maar terug flashen met de backup, we hadden dan maar een floppydrive aan mijn pc gehangen, maar bij het booten van die floppy moesten we opnieuw keuzes maken, en toetsenbord reageerde weer niet...
nu is de vraag, kan ik de BIOS van een medion pc terugzetten, op een andere manier? in de handleiding vind ik niets terug over die jumper op het mobo, dus weet ik niet of ik zo de BIOS kan terugzetten?
kan er iemand me helpen ik word helemaal gek zonder mijn PC?
Laatst bewerkt: