BIOS herkend maar 1 partitie terwijl er zeker 2 aanwezig zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

kvogels

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2006
Berichten
6
Ik wilde mijn windows opnieuw installeren en heb alle data naar mijn 2de partitie (D: )geschreven, maar als ik opstart met de windows cd (win XP pro) dan krijg ik niet de mogelijkheid om te kiezen tussen die 2 partities, en zie dan ook alleen maar partitie C: die de volle omvang heeft.
ik heb een P5GD1 pro moederbord met een Maxtor S-ATA 200 Gb HD
Wie herkend dit probleem, en hoe los ik het op??

BVD Karel
 
Biossen herkennen geen partities, wel schijven.

Ik herken het probleem neit, maar als je nu één schijf hebt die 200 gig is en de C: schijf is dan is er toch iets fout gegaan met de installatie.

Je kunt met het tooltje TestDisk de partities herstellen die erop stonden indien je nog weet welke het waren, of daarna je windows nog werkt, dat is de vraag

Of met een datarecoveryprogramma zoals Getdataback of de tools van Rstudio, die niet gratis zijn, je data terug halen.

Het beste kun je dit allemaal doen als je de schijf in een andere PC erbij hangt, maar die mogelijkheid heeft niet iedereen.
 
Laatst bewerkt:
Lange Pier zei:
Biossen herkennen geen partities, wel schijven.

Ik herken het probleem neit, maar als je nu één schijf hebt die 200 gig is en de C: schijf is dan is er toch iets fout gegaan met de installatie.

Je kunt met het tooltje TestDisk de partities herstellen die erop stonden indien je nog weet welke het waren, of daarna je windows nog werkt, dat is de vraag

Of met een datarecoveryprogramma zoals Getdataback of de tools van Rstudio, die niet gratis zijn, je data terug halen.

Het beste kun je dit allemaal doen als je de schijf in een andere PC erbij hangt, maar die mogelijkheid heeft niet iedereen.
 
data is het probleem niet

De data die erop staat is het probleem niet.
Bij mijn vorige installatie kwam dit probleem ook voor, ik heb daarna mijn schijf (Maxtor 6l200mo) met powermax getest, zelfs de uitgebreide test, daarna geheel geformateerd, win xp in de drive, partitie aangemaakt en win xp geinstalleerd, daarna de 2de partitie met schijfbeheer aangemaakt.
die doe ik al jaren zo, ook op andere pc's, maar ik heb dit nog nooit eerder gezien.
Als ik mijn cardreaders aansluit heb ik alleen maar de mogelijkheid om win xp op J: te installeren, dan word c: noch d: gevonden.
waarom worden de bestaande partieties niet gevonden?
 
kvogels zei:
De data die erop staat is het probleem niet.
Bij mijn vorige installatie kwam dit probleem ook voor, ik heb daarna mijn schijf (Maxtor 6l200mo) met powermax getest, zelfs de uitgebreide test, daarna geheel geformateerd, win xp in de drive, partitie aangemaakt en win xp geinstalleerd, daarna de 2de partitie met schijfbeheer aangemaakt.
die doe ik al jaren zo, ook op andere pc's, maar ik heb dit nog nooit eerder gezien.
Als ik mijn cardreaders aansluit heb ik alleen maar de mogelijkheid om win xp op J: te installeren, dan word c: noch d: gevonden.
waarom worden de bestaande partieties niet gevonden?

Als je van XP cd partities verwijderd en er hangen nog andere schijven ( lees USB stick of
cardreaders ) geeft windows de eerstvolgene schijf de schijfletter c: etc, etc.

Als je vervolgens nieuwe partities aanmaakt krijgen deze uiteraard de eerstvolgende die beschikbaar is.

Mocht je nu wel in je windpws komen, wis alles in het register achter HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices

Zet alleen die schijf erin, start van je XP cd, ga naar de repair console, zoek je windows installatie en geef achter de prompt bootcfg /rebuild

Misschien kun je zo de installatie van de gewenste partitie laten opstarten.
 
Lange Pier zei:
Als je van XP cd partities verwijderd en er hangen nog andere schijven ( lees USB stick of
cardreaders ) geeft windows de eerstvolgene schijf de schijfletter c: etc, etc.

Als je vervolgens nieuwe partities aanmaakt krijgen deze uiteraard de eerstvolgende die beschikbaar is.

Mocht je nu wel in je windpws komen, wis alles in het register achter HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices

Zet alleen die schijf erin, start van je XP cd, ga naar de repair console, zoek je windows installatie en geef achter de prompt bootcfg /rebuild

Misschien kun je zo de installatie van de gewenste partitie laten opstarten.
 
register bijgewerkt

Ik heb dit alles geprobeerd, lange pier, maar ondanks alles blijft d: onzichtbaar.

Maar ik herinner mij, dat ik na de installatie van win xp handmatig de driveletter van mijn 2de partitie heb veranderd van j: naar d: met schijfbeheer
zou dit invloed kunnen hebben?
ik heb al geprobeerd om dit weer terug te zetten, maar volgens schijfbeheer zit er een wisselbestand op (wat ik niet kan vinden) en niet uit kan schakelen, daardoor kan ik de driveletter niet veranderen
 
Kun je schijf in een andere comp erbij hangen? alles wat je wil bewaren overzetten en opnieuw beginnen, dit wordt een lijdensweg.

Of Partition Magic ergens regelen en vanaf de floppy's proberen dit recht te breien?
 
Lange Pier zei:
Kun je schijf in een andere comp erbij hangen? alles wat je wil bewaren overzetten en opnieuw beginnen, dit wordt een lijdensweg.

Of Partition Magic ergens regelen en vanaf de floppy's proberen dit recht te breien?

Ik heb een 2de schijf kunnen regelen, ik ga nu alles overzetten, die schijf weer loskoppelen, en helemaal opnieuw beginnen, dat lijkt mij ook de beste weg, Lange Pier.
In ieder geval bedankt voor de hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan