BIOS herkent geen BOOT-DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

C. Alberts

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2006
Ik heb een Fujitsu Siemens Scenic T, i8450 . Ik heb een DVD-speler/brander en een CD-speler/brander in deze toren zitten die beide goed werken. Mijn OS is momenteel XP.

Nu heb ik een Vista DVD en ik wil de computer booten met deze DVD, zodat de computer weer helemaal schoon is en alle programma's verwijderd zijn etc. Nu herkent mijn BIOS echter geen DVD. Hij ziet (dacht ik) wel beide spelers, maar ziet ze als CD-speler. De CD-speler heb ik al verwijderd, zodat de DVD overblijft, maar nog ziet hij de boot-dvd niet. Wat kan ik hiermee doen? M.i. zouden er de volgende mogelijkheden kunnen zijn:

- de BIOS updaten zodat hij DVD's ziet;
- de BIOS is niet te updaten, dit is een te oude computer voor DVD boots;
- een andere manier zoeken om te booten door bijvoorbeeld een image op verschillende dvd's te zetten(?).

Wie oh wie kan mij helpen?:(

in dat geval kan je een windows 98 se of windows me bootdiskette gebruiken met cd/dvd suport. dankan je de disk benaderen en het instaleren starten.
maar als die machine echt zo oud is zou ik er in elk geval geen vista op zetten hoor :confused:

in dat geval kan je een windows 98 se of windows me bootdiskette gebruiken met cd/dvd suport. dankan je de disk benaderen en het instaleren starten.
maar als die machine echt zo oud is zou ik er in elk geval geen vista op zetten hoor :confused:

Ik begrijp je gedachtegang, maar ik heb de Windows Vista Upgrade Advisor geraadpleegd een mijn systeem laten scannen. Die kwam met een hogere versie van Vista dan die ik er op wil zetten. Wil Vista Home Basic erop zetten en dat kan prima.

Kun je mij dat van die bootdiskette iets nader toelichten? Ik heb de klok wel eens horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt... (jaja)

Moet ik nog een speciale boot floppy hebben (voor DVD) of volstaat een reguliere? Kan ik die software ook ergens vandaan halen om op een floppy te zetten?

hallo
waarschijnlijk is het niet erg dat hij het als cd speler aangeeft.

nog een vraag: heet u Coen Alberts? Zo heet mijn tekenleraar op t CLV, daarom.:)

Nou, dat maakt dus wel wat uit, want hij reageert niet op de boot-dvd... Waar kan ik die boot-floppy vandaan halen? Kan ik het bestand dat ik op een floppy moet zetten ergens downloaden? Moet dat nog een speciaal bestand zijn (voor het herkennen van dvd's?)

ps. ik ben niet Coen...:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan