Bios informatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snakeman

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2004
Hallo forumleden,

Ik heb een compaq presario 900 en ik zou graag de voltage instellingen van het werkgeheugen willen instellen. Ik denk dat dit in de bios moet maar als ik in de bios kijk kan ik nergens iets instellen.
Mijn vraag is kan dit ook met een programma of alleen via de bios?

Met vriendelijke groet,

Snakeman

Als dat mogelijk is moet dit in de bios aangepast worden. Ziet u het niet staan dan wordt daar niet in voorzien. De vereisten voor het te gebruiken geheugen moeten precies in de handleiding beschreven staan.

Helaas Compaq en meer van dat soort kant en klare systemen, hebben meestal beperkte instellingen in het Bios. Voltage instellingen zijn dan helemaal niet mogelijk.

bios supervisor wachtwoord ben ik kwijt !!!
kan ik die opsporen.

Ik kan wel nog op het net met m'n user wachtwoord.

Laatst bewerkt:
Een bios wachtwoord hoeft geen probleem te zijn Snakeman,

Je zou achterin de handleiding, bij de beschrijving van de bios opties, moeten noteren welke afwijkende waarden de setup heeft.

Dan twee bepaalde contacten even kortsluiten, deze zitten meestal bij de batterij maar de handleiding moet daarover uitsluitsel geven. Of eventueel de knoopcel batterij er korte tijd uit halen. Maak deze niet vettig met je vingers en meet die meteen even door om te kijken of de batterij vervangen moet worden. Ze zijn 3 Volt en je kunt ze ook kopen in rijwiel winkels waar ze fietscomputers verkopen.

Bij beide handelingen is het vereist om daarna eerst in de bios te gaan en daar alleen de optie Standaard Waarden of Bios Defaults te gebruiken. De volgende keer dat je de bios opent, dus na opnieuw te hebben opgestart, kan je met de aantekeningen die je hebt gemaakt alles weer naar wens instellen.

Wachtwoord recovery kan vaak ook met een programma wanneer je de computer nog opstarten kunt. Probeer dan eens CmosPwd http://www.cgsecurity.org/wiki/CmosPwd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan