Bios Jumper????

Status
Niet open voor verdere reacties.

wahied10

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2006
Berichten
45
Ik heb een laptop gekocht, een IBM ThinkPad T60, 2e hands.
Maar als ik hem opstart vraagt ie om een wachtwoord. Heb ook al die kleine batterij eruit geplugd een half uur, maar dat hielp ook niet.. (De computer was wel de tijd en datum al vergeten)
Nu is mijn vraag waar de bios jumper is, want ik kan hem niet vinden met mijn beperkte computerkennis..
Kan iemand mij helpen aub?
Bij voorbaat dank,
Just
 
Laatst bewerkt:
kan je gewoon niet het w8woord vragen en hem dan in de bios uitzetten (is volgensmij veel simpeler)
 
Welkom op Helpmij.:)

Mischien even bij IBM kijken of je de handleiding kunt vinden. Heb je wel de stroom en de accu losgemaakt, toen je de moederbord batterij eruit had?

Over welk wachtwoord heb je het? Het Bios wachtwoord of een Windows wachtwoord?
 
Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.:)

Mischien even bij IBM kijken of je de handleiding kunt vinden. Heb je wel de stroom en de accu losgemaakt, toen je de moederbord batterij eruit had?

Over welk wachtwoord heb je het? Het Bios wachtwoord of een Windows wachtwoord?

Ik heb het in de handleiding niet kunnen vinden, en ik heb de stroom en de accu losgemaakt en toen de moederboard batterij eruit gehaald, ja!
ik heb het over de bios wachtwoord.
En vragen kan niet, want ik heb hem op het Utrechtse Bazaar gekocht en daar kom je niet meer zo 1,2,3.
 
Uit de handleiding:
How to remove the power-on password To remove a POP that you have forgotten, do the following: (A) If no SVP has been set:
1. Turn off the computer.
2. Remove the battery pack. For how to remove the battery pack, see “1010 Battery pack” on page 56.
3. Remove the backup battery. For how to remove the backup battery, see “1100 Backup battery” on page 71.
4. Turn on the computer and wait until the POST ends.
Bron:
ftp://ftp.software.ibm.com/pc/pccbbs/mobiles/39t9448r01.pdf
(Acrobat Reader nodig om te kunnen lezen)
Hoofdstuk Passwords > "How to remove Power-on Password".
 
ik heb dat gedaan, maar tevergeefs..
ik zoek nu de bios jumper.. maar weet niet welke het is :confused:
 
Zit meestal direct naast de batterij.De jumper even naar rechts zetten en dan weer naar links.
 
Of ik kijk niet goed, maar volgens mij zie ik op je foto geen moederbord batterij zitten. Ik vraag me dan ook af welke batterij je los hebt gehad. Het is een batterij ongeveer zo groot als een 50 eurocent.
 
Of ik kijk niet goed, maar volgens mij zie ik op je foto geen moederbord batterij zitten. Ik vraag me dan ook af welke batterij je los hebt gehad. Het is een batterij ongeveer zo groot als een 50 eurocent.

ja klopt, ik had hem hier al losgehaald..
maar het lukt maar niet met die batterij, als ik hem eruit haal.. en dan start ik de pc op, dan blijft die om een wachtwoord vragen..
 
Kun je niet een foto maken waar die batterij zit. Zoals eerder aangegeven zou daar de jumper vlakbij moeten zitten, als ie al aanwezig is.
 
Ik zie geen jumper zitten. Zelf heb ik op m'n moederbord ook niet zo'n jumper daarvoor, maar ik sluit de twee batterij contactpunten even kort.

Let op, hierbij is wel alle stroom losgekoppelt!!! In jou geval ook de accu eruit.

Let op 2,geheel op eigen risico.

PS op de Utrechtse bazaar gekocht, weet niet precies wat het is, maar is dat dat mensne zelf spullen verkopen of handelaren?
 
Heel dom hoor,
maar hoe moet ik dat precies aanpakken?
:confused:
en dat mensen zelf spullen verkopen
 
Zo te zien zit die batterij met een stekkertje vast, deze los halen en met een platte schroeven draaier, de twee pinnetje even aanraken aan de bovenkant.(verbinding tusen die twee maken) Daarna de batterij weer vast maken en kijken of het geholpen heeft.
 
Zo te zien zit die batterij met een stekkertje vast, deze los halen en met een platte schroeven draaier, de twee pinnetje even aanraken aan de bovenkant.(verbinding tusen die twee maken) Daarna de batterij weer vast maken en kijken of het geholpen heeft.

dus ik haal hem los..
en moet ik aan de kant van de stekkertje contact maken of aan de andere kant.. gwn die van de batterij?
want de ingang van die stekkertje is heel nauw, daar kom ik echt niet in..
of moet ik die plastic blootstellen en dan aan elkaar verbinden?
 
Batterij los halen, daarmee niets doen.

De pinnetjes die op het moederbord zitten moet je heel even verbinden met elkaar.
 
Iets wat geleid, een platte schroeven draaiertje zoals ik eerder aangaf bijvoorbeeld.
 
nee niet gelukt..
maar ik las dit ergens:
1. Power off the computer
2. Remove the DIMM cover on the bottom side of the computer.
3. Short-circuit the two password pads or put a jumper on the contacts to short the circuit.
4. Under the short-circuit condition, power on the computer and wait until the POST ends. After the POST ends, the password prompt does not appear. The power-on password is removed.
5. Reinstall the DIMM cover.
------
dus ik heb nu de onderkant opengemaakt..
en weet je nu misschien welke ik met elkaar moet verbinden?
http://img220.imageshack.us/img220/1530/p1010001qv2.jpg

bedankt..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan