bios kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.

dualcorespeed

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2008
hey iedereen ik heb een groot probleem ik heb een packard bell staan met het moederbord ms msi 7301 versie 1.0 nu heb ik men packard bell moeten formateren en deze terug geinstaleerd maar had de cd van pâckard bell er niet bij gekregen heb de software gedownload voor het besturing systeem van de bios enzo nu blijkt dan men bios niet meer werkt en het was van de officieele site van packard bell kan please iemand me helpen waar of hoe ik de software of upgrade van de bios kan vinden of herstellen ben ten einde raad momenteel vriendelijke groeten

andy

hoe kan je bios stuk zijn als je geformatteerd hebt?
dus even rustig alles netjes uitleggen wat er nu aan de hand is en wat je gedaan hebt.

bios

op de site van packard bell kon ik het type van mijn pc dat bij hun gekocht is in geven om de juiste drivers te hebben nu stond der en bios update ook bij die en die deze geinstaleerd heeft hij vroeg toen een lege cd rom in te steken heb ik gedaan die heeft het op cd gezet dan starte die op van de cd en upgrade hij men bios nu als gevolg met het herstarten van de pc doet deze niets meer en is er geen bios meer te vinden heeft nog 1 keer toetsenbord herkent enkon ik in bios gaan kijken het enige dat er staat is cd-rom en hdd
voor de rest is alles van de bios weg

dan word het een nieuw moederboard kopen,jammer dus voortaan uitkijken wat je doet

er zijn bedrijven die een bios kunnen repareren,maar dat kost je meer dan een nieuw moederboard
een bios upgraden is zoals je gemerkt hebt niet zonder gevaar

Hoi !

CMOS-jumper op je mobo even omzetten, en dan weer terug.

Kijk even in je manual.

Ben je dat kwijt: stroom van je PC af, mobo-batterijtje er 10 min. uithalen, daarna weer terugzetten, stroom er weer op, klaar.

Maar eh.......hoe haal je het in je hoofd om, met zo weinig PC-kennis, een bios-flash uit te voeren ?
Daarna moet je n.l. altijd je bios resetten !!

Greetz,

Harry.

thanks harry idd ik weet ni veel van bios af maar heb enkel gedaan het gene da ze me zeiden op de site van pâckard bell met tegenslag als gevolg groetjes andy

Welke computer heb je precies type ?
en wat is het serienummer ( staat achter op de pc )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan