Bios laden duurt lang

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcovg

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2006
Ik zal even vertellen wat ik tegenkwam voor ik in staat was dit bericht te typen op helpmij.
De eerste Boot Poging:
- BSOD: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
De tweede Boot Poging:
- BSOD: BAD_POOL_HEADER

Regelmatig heb ik ook nog andere BSOD's dus dit lijkt me een flinke aansturingsfout of een virus.
Maar aangezien ik geen virussen heb gevonden met AVG en alle stuurprogramma's de originele zijn van Medion.de ( heb een medion md8088 ) leek me dat ook geen probleem.

Nu heb ik de BIOS geupdate met de nieuwste versie van die van Medion ( ofja eergister ). Helaas heb ik nog steeds dus die BSOD's en duurt het laden lang. Soms heb ik bij het booten zelfs helemaal geen beeld ( en geen reactie op andere hardware ( optische muis begint ook niet te branden en geen lampjes op het toetsenbord ) ).

Ook heb ik na het laden van windows eerst een scherm vol met ruis.. verschillende kleuren door mekaar op verschillende manieren over het scherm.. ( dus niet perse horizontaal of verticaal )..

euh.... HELPMIJ
hoe krijg ik dit weg? zou ik het moederbord moeten vervangen? of een andere virusscanner proberen?

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Meestal duidt bovenstaande STOP foutmelding op slecht geheugen of een fout in de harde schijf. Of het geheugen goed is kan je testen met http://www.memtest86.com/, de harde schijf kan je testen met een speciaal programma wat geleverd wordt door de fabrikant. Deze programma's zijn hier te vinden http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/16985207#hddvaag

BAD_POOL_HEADER
Dit kan van alles zijn.
Hier lees je bijvoorbeeld over de indexing service die het kan veroorzaken: http://www.tweaksforgeeks.com/BAD_POOL_HEADER.html

Verder zou het ook kunnen liggen in hardware en/of software die je geinstalleerd hebt (inclusief drivers). Uninstall alles wat nieuw geinstalleerd is.

Ik zal nu een memtest aanzetten. ik heb ergens nog zo'n schijfje liggen. Ik dacht dat de BAD_POOL_HEADER fout ook op een hardeschijf fout wees.

Het is balen dat ik niet de bios zo ver kan krijgen te laten zien waarmee hij bezig is.. anders zou het misschien mogelijk zijn te zien dat hij de hele tijd bijvoorbeeld de hardeschijf aan het detecteren is.. en dan zouden we dat kunnen concluderen? Het rare is dat als hij eenmaal goed is opgestart hij ook wel prima blijft draaien.. alleen opstarten is een ellende...

alvast :thumb: voor je hulp ;).. ze zouden een kudo systeem moeten maken hierzo ;)

edit:

De memtest heeft veel fouten gegeven allemaal bij test #7.
Ik zal vanavond het werkgeheugen vervangen en dan hou ik je op de hoogte ;).

Laatst bewerkt:
Bios Update 8828 - MD-7502

Ik heb hetzelfde probleem als remcovg.

Een bios update gedaan van mijn toestel (MD8828) en daarna :
oftewel BSOD (PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA) oftewel bevriezen van opstartscherm Windows.
of nog geen boot meer.

Geen reden te vinden bij mij. Wisselen van geheugen, had meerdere schijven dus 1 per 1 getest ....... Niet in orde te krijgen. Ik zou zeggen doe een restore van je Bios als het voorheen allemaal wel werkte.

Ikzelf had echter geen backup gemaakt (hoe stom !!). Dus vandaar deze - toch wel wanhopige - oproep,
Kan Iemand mij de originele bios doorsturen via E-mail van een MD 8828 (die Bios is van 2007).
(Bij Medion is die originele versie niet meer te krijgen)

senne_van_mieghem@hotmail.com

Ik ben er niet zeker van of dat de goede bios is.. dat is in ieder geval niet de goede bios voor de medion die ik heb. welk type heb jij dan?

We zijn er intussen achter dat het probleem enkel incidenteel voor komt als ik de pc open laat staan.. ( ook heb ik de hardware weer schoon gemaakt.. )
Ik krijg geen BSOD's meer en ook de memtest levert raar genoeg geen fouten meer op..
Het bios laden duurt nog incidenteel wat langer dan anders...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan