'BIOS-map' in W7-laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

chrisd1

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2008
Betreft oorspronkelijke HP-W7 laptop, welke is geupgrade naar W10.
Zie bijlage.
Ik meende, dat alles betr BIOS in de BIOS-editor moet worden gedaan; waarom deze map (met alleen bestanden uit 2010)?
Kan ik die bestanden wissen en de partitie verder gebruiken als 'gedeelde map'?

Bijlagen

• Schermopname (11).png
    Schermopname (11).png
    169,6 KB · Weergaven: 57
De bestanden in die map ( BIOS upgrade-tool etc. ) moet je in principe ook van de supportsite van HP kunnen downloaden dus in dat opzicht zou je die map / partitie dus kunnen verwijderen.
Hetzelfde geldt overigens ook voor de partitie "Recovery".
Die zal bij gebruik nl. Win 7 terug zetten en niet Win 10.
Als je ook die verwijderd kun je de C:\ of D:\ partitie m.b.v. Schijfbeheer of een partitiemanager vergroten met de vrijgekomen ruimte.

Ik vermoed dat er in het verleden een bios upgrade gedaan is via windows. Dan zijn dit de restjes (backups) daarvan.

@Scrapheap
Dacht eigenlijk, dat die schijven exclusief waren voor die bestanden, maar ik kan gewoon toevoegen?

@srpchulp
Zo'n bios-upgrade is door hp gedaan?

Nee, niks is exclusief.
Vaak gebeurd dit omdat Windows veel bestanden vergrendeld en deze dus voor het recovery-programma niet toegankelijk zijn.
Daarom start het recovery-programma vanaf een eigen partitie, de Windows-partitie is dan buiten gebruik en de bestanden toegankelijk.

De aparte partitie voor die BIOS-tools is een keuze van HP.
Ze hadden de map met inhoud die daar op staat ook gewoon op de recovery-partitie kunnen zetten...

Maar nee, je hoeft niks weg te halen maar als je schijfruimte gebrek krijgt is dat wel mogelijk want die 2 partities zijn nu eigenlijk nutteloos en je gebruikt ze nooit.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan