BIOS Marvell 88SE61xx Adapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

eagle550

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2006
Ik sinds kort een nieuwe computer met alleen maar SATA schijven en drives daar in. Nu had ik nog een IDE harddrive van mijn oude computer en die heb ik over gezet. Toen ben ik in de bios opzoek gegaan naar IDE instellingen en die had ik gevonden. Maar nu geeft hij de volgende melding als hij opstart.

Marvell 88SE61xx Adapter - BIOS version 1.1.0.L61.
Initializing

Dit duurt ongeveer 1 min en dan zie ik heel snel dat hij adapter 1 heeft gevonden en dan gaat hij windows opstarten. Ik denk alleen dat het veel sneller moet kunnen en zeker van een nieuwe snel computer van tegenwoordig hoe kan ik dat veranderen?

Systeem:

Moederboord P5K SE
Intel core 2 Quad Q6600
4GB DD2
500 GB harddisk
Nvidea 8800GT
Windows XP

Ik heb hetzelfde probleem, het duurt echter nog ietsje langer.

Ik heb het volgende systeem:
mobo: Asus P5K PRO
cpu: Intel Pentium Duo Core E2180
graka: PNY GeForce 8800GT
RAM: 2gb ddr2 dual channel(pc5300)

ik heb het al kunnen oplossen: simpel je moet in je biosconfiguratie bij onboard devices de marvell ide controller disabled zetten. zit alleen een groot nadeel aan: je kunt je ide-apparaten niet gebruiken(in mijn geval een dvd-speler)

Dus als iemand weet hoe hij dit moet oplossen? please tell me.

Is het misschien een idee om mijn bios te flashen?

groet Kevin

Gelukkig ik ben niet de enige met het probleem. Ik heb er ook nog steeds geen oplossing voor gevonden dus als iemand een oplossing heeft is die van harte welkom.

Ik heb hier een P5k R met SATA schijven en 2 IDE dvd spelers/branders en ken dat probleem helemaal niet. Bios settings gewoon default.

tja, zou het kunnen liggen aan de jumpers? het zou goed kunnen dat in mijn vorige hardwareopstelling de betreffende dvd-drive als slave stond(of in elk geval niet als master). Ik dacht eerst dat je systeem dan niet werkte(nou ja de dvd iig niet). ik zou het nog ff nakijken, maar anders nog eens mijn vraag: heeft een bios-flash zin?

ennuh, tja tis misschien een oud topic, maar niet toen ik het voor de eerste keer bekeek. Heb toen een paar keer gechecked, maar ben het vergeten. totdat ik een spel wou installeren en mijn dvd-speler nodig had, en liever niet elke keer de bios in te moeten om de ide aan te zetten en dan heel lang wachten op opstarten(vooral bij programma's waar een reboot vereist is is dit heel irritant).

btw: ik heb twee maten met beide ook een p5k PRO, zei hebben ide hdd's, en dus geen sata's, daarom dacht ik: jumer geval?

alvast bedankt

ik heb de jumpersettings nog ff nagekeken, maar hij staat gewoon op master(slave doet ie het volgens mij niet als singledrive, moet ie misschien op cableselect?). ik heb er verder ook geen floppydrive aan hangen, maar als ik mij niet vergis had ik die al disabled, en gaat dat ook niet via de marvell ide-controller.

hey, ik heb het ook ff op een andere site gevraagd. Ik kreeg een paar dingen te horen waar ik naar moest kijken. Floppy zou er niks mee te maken moeten hebben, dus daar heb ik het niet over.

Er zit 1 ding bij waarvan ik verwacht dat dat het probleem is. Ze zeggen dat ik hem op cableselect moet zetten.

verder moest ik nog ff kijken naar de RAID instellingen, en de IDE-instellingen.

kijk btw ook ff of quickboot aanstaat(bij mij wel).

Ik hoop dat het mij lukt, en dat jou probleem ook opgelost is.

jullie horen van me;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan