bios niet goed geflashed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pretender

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2003
Ik heb hier thuis een pc staan met een verkeerd geflashde bios. Als ik de pc start dan blijft het beeld zwart. De lampjes van de cd/dvd speler ghaan aan en de hardeschijf werkt ook , maar daar blijft het bij. Wat is hieraan te doen? Het moederbord is een asus p4t533-c (socket 478) met een award bios als ik het goed herriner.

Ik ben bang dat je nu in de problemen zit. Er is in Nederland ergens een bedrijf dat de verkeerd geflashte bios kan lezen en eventueel kan herstellen. Het kost alleen meer dan een compleet nieuw moederbord. Tenzij er nu nieuwe methoden zijn ontwikkeld waar ik nog niet van gehoord heb, ben ik bang dat er niets anders op zit, dan de aanschaf van een nieuw mainboard. Ik hoor het graag van anderen of er betere methoden zijn.

en als ik een nieuwe moederbord koop wat is dan een goede keus voor een niet al te hoge prijs? of weet iemand een goede online computerwinkel waar ik ff kan rondkijken.

Edit: Is dit een goede winkel + product? Klik!

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of dit een goed mainboard is. Het lijkt me een beetje goedkoop. Misschien kun je beter even op www.kieskeurig.nl
kijken. Daar kun je prijs/kwaliteit vergelijken. Ik weet wel dat mijn schoonzoon me aanraadde om niet al te goedkoop te gaan. Asus is goed, maar de prijs ligt dusdanig laag, dat ik niet weet of dit is wat je nodig hebt. Ik zou zelf zeggen tussen de 50 en 75 euro. Op www.funprice.nl kun je ook kijken, die zijn niet al te duur. Succes

Hallo

Hopelijk was er een grondige reden voor het flashen .

I.v.m. defekte , niet werkende motherboard:

Ik zou persoonlijk een floppy diskdrive controller met eigen b.i.o.s. inpluggen .

Deze bestaan zowel in i.s.a. slot , alsook in p.c.
.i. versie.

En zo de originele werkende b.i.o.s. proberen terug te terugflashen.

Peter

Geplaatst door VDK_P
Hallo

Ik zou persoonlijk een floppy diskdrive controller met eigen b.i.o.s. inpluggen .

.i. versie.

Peter

Ah, dat is iets nieuw voor mij. Ik dacht dat een bios alleen voor een specifiek mobo functioneerde.
Graag enige uitleg hierbij

Ah, dat is iets nieuw voor mij. Ik dacht dat een bios alleen voor een specifiek mobo functioneerde. Graag enige uitleg hierbij

Ja voor mij ook.

Ja er was wel een reden voor, ik wou wake on lan functie gebruiken, maar daarvoor moest ik eerst die flash doen, dat ging allemaal goed, ik had de juiste bios gedownloadt, alles volgens de handleidng en bi jde eerste de beste reboot krijg je dit....

En die prijs voor dat moederbord, dat zou toch wel kunnen ik ben op zoek naar een moderbord met ong dezelfde specificaties dan de mijne, en mijne is al 2 jaar oud.

Nu snap ik iets niet. Op je mobo zit toch een WOL connector? Dan kan je in de bios deze toch enabled zetten. Ik werk nog met een veel ouder mobo (Asus CUSL2) en daar kan ik dit al aanpassen

oh sorry, ik ben even in de war met een andere pc van me, het ging bij deze namelijk om het geheugen dat niet goed werd weergegeven, dus zei iemand ja dan moet je ff je bios flashen dan is het wel goed. En het staat erook bij de readme van de nieuwe bios, Fix the memory size is not correct.

Maar er is dus niks aan te doen dus?

Heb je de link al bekeken die ik je gegeven heb.

Blijkbaar wordt er meer uitleg gewenst bij het volgende:

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst door VDK_P
Hallo

.i. versie.

Peter
--------------------------------------------------------------------------------

Ah, dat is iets nieuw voor mij. Ik dacht dat een bios alleen voor een specifiek mobo functioneerde.
Graag enige uitleg hierbij

Hierbij de uitleg:

Je hebt dus blijkbaar uw b.i.o.s. geflashd met een versie die niet compatibel is met uw motherboard .

Anders werkte betrokken p.c. nog .

Daarom ook :

De bedoeling is dan uiteraard dat je zo'n losse f.d.c. kaart aanschaft.

En uiteraard dat de betrokken p.c. nog niet volledig dood is .

Peter

Laatst bewerkt:
oh zo, nu snap ik het wel, je meot zon losse kaart kopen en vandaar af booten met zon diskette

Hallo

Inderdaad.

Indertijd had ik zo'n kaartje , jammerlijk genoeg heb ik dit uitgeleend en nooit terug gekregen ..

Dergelijke kaartjes zijn ook niet echt goedkoop.

Je zou ook een zogenaamde hot swap van uw b.i.o.s. kunnen doen.

De "theorie" is dat je de p.c. dan opstart d.m.v. een geleende werkende b.i.o.s. chip .

En deze dan vervangt door uw verkeerd geflashte chip.

Zo kun je met een korrekt werkende p.c. die defekte chip terug korrekt flashen.

Probleem is uiteraard aan een korrekt werkende chip te geraken.

let wel , dit werkt , maar is uiteraard ook risicovol.

Peter

Laatst bewerkt:
iedereen bedankt, ik heb hier aardig wat van geleerd, maar met dit warme weer had ik helaas geen tijd/ zin om hget allemaal uit te voeren, dus maar een nieuwe moederbord gekocht;)

nou jah eigenlijk niet maar goed ik doe er toch niks meer mee dus...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan