BIOS niet meer toegankelijk na veranderen, geen OS, dus scherm blijf zwart.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrrws86

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 dec 2013
Dag allen,

M'n Acer Aspire 7745G had wat problemen, waardoor ik besloot Windows 7 er opnieuw op te zetten. Helaas werkte dat steeds niet en leek dat te liggen aan de videokaart (die deed het daarvoor ook al slecht, hij gaf foutmeldingen over de drivers). Daardoor heb ik in de BIOS een verandering aangebracht, namelijk bij Graphics de setting veranderd (ik weet niet meer of ik 'm nu op Fixed of Switchable heb gezet...).

Na opstarten bleef het scherm zwart. Ook geen Acer logo, geen mogelijkheid om in de BIOS te komen. Nu weet ik dus niet meer zo goed wat ik moet doen.
Wat ik wel gedaan heb, na veel surfwerk, is de batterij eruit gehaald, de Aan/Uit knop 30 seconden ingehouden, weer losgelaten, accu er weer in, opnieuw opgestart. Werkte niet.

Wie heeft er nog meer ideeën? Ik heb ergens wat gelezen over het resetten van de bios door een nieuwe te installeren via een USB-stick, maar ik denk telkens dat de oplossing makkelijker moet zijn dan dat... ik heb nl. maar één ding verandert, dus ik denk dat dit ook weer terug te zetten moet zijn.

Als er meer info nodig is, hoor ik het graag. Alvast dank voor de hulp.

p.s.: vóór iemand zegt; goh, wat dom om iets in je bios te veranderen... dat besef ik me erg goed inmiddels :)

Heb je behalve de laptop accu ook de backup batterij verwijderd? Indien niet: je kan proberen een van de twee geheugenbanken eruit te halen, dan zou in feite bij het opnieuw opstarten een BIOS fout mededeling te zien zijn. Misschien helpt dat. Ik vond nog op de Duitse ACER site het volgende:

Wenn Sie die Standardeinstellungen des BIOS wiederherstellen, kann das ursprüngliche Betriebssystem wieder normal arbeiten:

1.Schalten Sie das System ein. Sobald der erste Logobildschirm angezeigt wird, drücken die Taste F2 bei einem Notebook beziehungsweise die Taste ENTF bei einem PC, um in das BIOS zu gelangen.
2.Drücken Sie, abhängig vom BIOS, auf die Taste F9, um die Standardeinstellungen des BIOS zu laden. Oder navigieren Sie mit den Pfeiltasten nach Load Default Settings und drücken Sie auf EINGABE.
3.Drücken Sie die Taste F10, um Änderungen zu speichern und das System neu zu starten.

Ik hoop dat je het begrijpt. Dus je kan door op het juiste moment F2 en vervolgens F9 in te drukken het BIOS resetten.

Dank voor je antwoord!

Ik heb net optie 2 geprobeerd. Ik hoor een paar piepjes, maar bij opstarten is er helaas niks veranderd.

Optie 1 heb ik nog niet geprobeerd, durf ik nl. niet zo goed aan. Ik las ook ergens anders dat het het makkelijkst is om de CMOS batterij eruit te halen en er weer in te doen. In m'n zoekwerk kwam ik op een pagina, waarbij ik bijna de hele laptop open moet halen om bij die batterij te geraken.

Misschien toch maar even naar de laptop-boer.

Zou het misschien nog helpen de BIOS file van Acer te downloaden en die er op te installeren? Ik heb op verschillende pagina's gelezen hoe dat ongeveer moet, maar ik zie daar ook veel negatieve kanten aan, namelijk dat het de boel nog meer kapot kan maken... (maarja, nu doet 'ie ook niks, dus..)

Je kan het proberen. Momenteel is je laptop een papier bezwaarder. Wat ik niet weet is of het bijwerken van het BIOS, of het herinstalleren ervaan, betekend dat standaard instellingen geladen worden.

Jouw eerste oplossing moet werken, maar dan moet je wel je ronde batterijtje ook van je mobo halen ;) probeer dat eens.

Dank voor de reacties. Heb je toevallig enig idee waar ik dat batterijtje exact kan vinden? 't Is een Acer Aspire 7745G.
Heb gisteren nog wel m'n laptop open gemaakt, gewoon om te kijken of ik 't zo 1-2-3 kon vinden, maar heb het niet gevonden. Op internet word ik niet veel wijzer over de locatie van die batterij. Ene zegt onder de ene harde schijf, ander zegt onder m'n toetsenbord, waardoor ik de halve bovenkant eraf moet halen.
Ik hoop nog steeds dat ik het met nieuwe software kan oplossen, zodat ik niet dat hele ding uit elkaar hoef te halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan