bios not installed

Status
Niet open voor verdere reacties.

rogito

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2005
Beste mensen

Heb net een nieuw moederbord en nu met opstarten zegt hij dat de bios nog niet is geinstalleerd .
Ik heb de cd rom en alles er in gedaan van drivers.
het moederbord is een gygabyte GIGABYTE k8t neo2 en de cpu is een amd athlon 3700 64 bit . groeten rogito

haal alles los en sluit alleen de videokaart aan doet ie het dan wel?

zo ja stap voor stap nog meer bijsluiten tot je die melding krijgt en dat koppel je de laatst aangesloten ding weer af en doet ie het weer wel dan ligt het daaraan

bedankt voor je snelle reactie maar ik zit nu op die pc en hij werkt voor de rest goed maar ik krijg dat als ik hem opnieuw opstart

heb je geprobeerd alles los te halen? alles los behalve de video(kaart) en de harde schijven opnieuw starten doet ie het goed?
zo ja stap voor stap meerdere erbij koppellen tot je de melding weer krijgt

Laatst bewerkt:
ja heb alles los gekoppeld en het is er nog heb nu alleen de hdd er op meer niet.
Die hdd komt wel uit m'n eerste pc en daar staat alles nog op kan het soms daar aan liggen

ja dat kan daar aanliggen maar als je windows opstart en naar start >instellingen > configuratiescherm > systeem > tabblad hardware > apparaatbeheer gaat en sommige dingen eruit gooit en daarna opnieuw opstart?

leg er aan welke bios het is ook natuurlijk
je heb waarschijnelijk ook de fast track chip aanstaan die gebruik de melding die jij nu,
geeft.
wat kan je doen 1 in dien je een sata schijf gebruik het menu eerst door lopen.
2 indien geen sata schijf kan je die in de hooft bios op disable zeten en ben je ook,
gelijk van die melding af.

Lange Pier zei:
Als je die melding van windows krijgt, dan is dat omdat je niet zomaar met een HAL van die installatie op een nieuw mobo door kan gaan met een andere chipset, dan had je dat voor moeten bereiden, nu zul je een nieuwe install moeten doen.
onzin alle hardware eruit gooien in windows bij apparaatbeheer opnieuw starten worden de nieuwe drivers automatisch herkent en dan werkt windows weer

Laatst bewerkt:
bedankt voor de reacties
Ik heb alles gedaan zoals stoneycity zei en uitgeschakeld en opnieuw er in maar nog steeds hetzelfde heb wel een geel vraagteken bij communicatiepoort (com4) dat is het enige wat ik kan zien .
Is het misschien beter om terug te gaan naar de winkel ?
Liever zou ik met behulp van het helpmij de fout zelf vinden want ik versta die lui hier maar half alvast veel dank

rogito zei:
bedankt voor de reacties
Ik heb alles gedaan zoals stoneycity zei en uitgeschakeld en opnieuw er in maar nog steeds hetzelfde heb wel een geel vraagteken bij communicatiepoort (com4) dat is het enige wat ik kan zien .
Is het misschien beter om terug te gaan naar de winkel ?
Liever zou ik met behulp van het helpmij de fout zelf vinden want ik versta die lui hier maar half alvast veel dank
het lijkt me lastig om je daarmee te helpen als je weinig computerkennis hebt, naar de computerzaak ermee:p :p :p

zal nu eerst nog eens proberen met een andere hdd je hebt me wel goed op weg geholpen bedankt Stoney City.
Zal morgen laten weten wat het was ok?
Inderdaad weet ik nog niet veel van computers ik ben nu pas een jaartje aan het proberen.
maar ik denk dat dit toch nog een stapje te hoog voor me is .
groeten rogito

Laatst bewerkt:
Hij zegt, zoals virtuosa al aangeeft, hoogstwaarschijnlijk dat de fasttrack bios niet geinstalleerd is.

Die melding die jij ziet komt niet van windows maar voordat windows geladen is, dus van het moederbord. Laat alles rustig zitten, niks uitbouwen, afsluiten of naar een computerzaak, het is een normale melding als je geen RAID of SATA configuratie gebruikt. Mocht je ooit de betreffende aansluitingen wel gaan gebruiken zal de melding veranderen in '.....bios installed'

bedankt maestro inderdaad zegt hij dat vanaf ik hem aanzet in de bios voorhet starten van windows.
Dus dat kan uitgeschakeld worden ?Zou je ongeveer kunnen schrijven hoe?
Ik heb niet veel verstand ervan maar dat moet me wel lukken bedankt alvast groeten rogito

Heb je de manual?
Dan even zoeken hoe de RAID/SATA functie uit te schakelen (jumper of in de bios) Soms is het niet uit te schakelen en zal je het met de melding moeten blijven doen.

Bedankt Maestro

Heb in het boekje gekeken maar zie daar niets staan alleen welke kabel en zo
Dus laat ik het maar zo het werkt goed en dan met de tijd maar een andere hdd denk ik.
Heel erg veel bedankt ik ben toch weer een stukje verder gekomen groeten rogito.

Zoals hierboven al wordt gezegd (maar dan in andere bewoordingen): het is waarschijnlijk geen foutmelding, maar het een melding.

Mijn scsi-adapter doet hetzelfde. Als ik de moeite neem met een toetscombinatie het bios/setupmenu van die adapter binnen te gaan, en daar op alle kanalen waar de adapter 'even kijkt of er nog iets te beleven valt' instel op 'niet kijken' (of 'wel kijken'), dan is de melding veranderd in Bios installed. Daarna zie ik dan even snel de scsi-poorten voorbij vliegen met de eventueel daaraan gekoppelde/herkende apparaten.

Ik zou er dus -ten overvloede- niets mee of aan doen.

Groetje,

Jasper

Hallo Jasper

Bedankt voor de uitleg en nu weet ik het zeker dat alles zo gaat blijven zoals het is.
hij werkt goed en doet alles zonder fouten .
Ben blij dat jullie bij helpmij mij een eind op weg hebben geholpen want nu hoef ik niet naar de winkel terug en geen zorgen hierover te maken nogmaals veel dank groeten Rogito

Heb het gevonden door de raad van Virtuosa en Jasper.
Ben lang aan het zoeken geweest in de bios bij "intergrated periphals-on board controller-p20579 s.ata controller op disabled gezet en het is weg nu nogmaals bedankt en groeten Rogito

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan