Bios of Harddisk?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Remy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Heb een vraag over een systeem welke af en toe niet op wil starten. Bios geeft alleen melding
dat er geen harddisk is gedetecteerd of aanwezig is en start dus niet door. Koppel ik het systeem
echter los van de spanning (220v) en druk dan een keer op de aan-uit knop en schakel daarna
de spanning weer in en start het systeem dan doet de pc het weer als vanouds :rolleyes:

Mijn vraag is nu of het een Bios foutje is of een harddisk fout, heb met diverse tools de HD
al getest maar hier komen geen fouten naar voren, dus weet ik even niet of ik het in het Bios
moet zoeken, óf dat het nog ergens anders aan kan liggen...

Graag advies of tips ;)

Alvast dank

Remy

Kijk eerst eens of je kabels er nog goed in zitten.
Btw. doet die het wel als je gewoon een koude herstart doet i.p.v. geheel de stroom eraf?
Dan denk ik aan een spanningsval in je voeding die mogelijk de boesdoener zou kunnen zijn.

Misschien sata stekkertjes eens checken en eventueel reinigen met contactspray,heb het ook al meegemaakt
en de miserie was over.

Succes

Gr. Jan

@ Jackall,

Hij geeft meestal bij een koude start dit euvel, dan heeft hij af en toe problemen. Wat overigens wel kan is zoals John (Jan) al aangaf
om de zaak eens schoon te maken :p De kast was van binnen nogal bekleed met (ongewenst)stof dus mogelijk kan dit ook de storing veroorzaken.
Alvast dank voor de tips, zal binnenkort kijken of dit de oplossing is

Groeten,

Remy

Heb de zaak eerst een schoongemaakt, maar mocht niet baten. Blijkbaar stond in BIOS iets niet goed ingesteld iets
stond meen ik op AHCI terwijl het een IDE schijfje was. Nu al een tijdje niks meer gehoord dus het zal wel goed zijn nu
Zet hem dus vooralsnog op opgelost :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan