bios of setup

• Onderwerp starter Onderwerp starter kalm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kalm

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2004
Beste mensen, de beste wensen.
Ik wil xp installeren maar dan.
kan ik bios niet vinden.
Als ik de pc opstart kan kan ik kiezen voor f2 om in setup te komen. Is setup bios of ?
Nou als ik in setup kies voor multi bootdives: dan kan ik deze op cdrom zetten maar de pc start gewoon va de hardeschijf op.
Hoe kom ik achter of dit bios is? Welke toetsen leiden tot bios?
alvst bdkt groetjes.

F2 is om in de setup van het Bios te komen. Hier moet je de boot sequence aanpassen. Wel eerst voor "Save and Exit" kiezen, voordat je het Bios verlaat.

De beste wensen terug.
Je was op de goede weg.
Setup en dan cd rom was goed.
Maar als je versie van xp niet bootebel is,dan houd het voor jouw op.
Heb je even kort in het scherm ''wilt u vanaf cd rom starten'' gezien

bios

Nee ik heb nog niet gezien. dat de pc van cdrom kan of wil starten.
maar ik ga nog verder kijken.

Bios

YEEEEES
Hij loopt al>
Vet veel dankt voor de hulp.
Het kwam idd in beeld dat hij van cdrom kan starten.
Bios was goed ingesteld; maar ik moest nog op een toets drukken om hem van cdrom te laten starten.
Super:thumb::)

Bios

hi
ik heb een labtop gekocht
HP win xp (nederlands) 512 RAM ,30 GB HD
ik wil windows van engelse versie installeren .ik moet computer via cdrom opstarten .ik kom in BIOS setup en ik veranderd bootsystem van hard drive naar cdrom. voordat ik BIOS verlaat .ik doe wel save en exit of F10.
maar windows wordtweer opgestart via harddrive.probleem is als ik weer naar BIOS kijk .
boot system staat nog steeds op harddrive. dat betekend veranderingen van bios wordt niet opgslaan .cdrom en diskstasion werken wel.BIOS heeft geen password.
hoe kan ik windows opstarten via cdrom????:(

bios

Hallo, in bios moet je een aantal stappen volgen voordat de pc jou cdrom gaat zien.
Zie je ergens in Bios bootdivice? Aldaar moet je voor cdrom al first boot kiezen.
Succes.;)

hi kalm
ik heb in bios >boot divice wel cdrom gekozen,maar ik doe ook save met F10maar hij gaat gewoon niet op cdrom blijf staan. hij gaat weer terug naar harddrive.
bedankt kalm voor je reactie.

Bios

Hallo ik was ff weg dus ik zie jou reaktie nu pas.
In bios kies je voor cdrom. dan ga je verder in bios en je vindt weer een plek waar je kunt kiezen voor starten va cdrom.. Let er op dat je bij alles kies voor cdrom. kom je niet uit? laat ff weten, dan kijk ik via een oude pc met jou mee.
Succes.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan