Bios omstabiel

Status
Niet open voor verdere reacties.

remeria

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2008
hallo ik heb een ASUS PL2PL2 moederboord met P4 3 gig
ik heb een WD 1 TB HD gekocht en deze aan gesloten deze werkte niet optimaal toen heb ik mijn bios geupdate en sinsdien is hij erg omstabiel
De ene keer start hij wel door ander keer zegt hij dat er een probleem met overlocking is of over lockingsvoltsage is.
En dan zegt hij ook wel eens van deviece #01 : (hier blijft hij dan stil staan 0
wat kan dit wezen slecht bios file, heb hem wel onder windows geinstaleert met dat progamma wat je er bij kreeg :(

Hoe bedoel je dat ik kon na opnieuw installeeren F1 voor setup en F2 voor load ... setting
Maar moet ik hem op moederboord dan resetten ?
en hoe moet ik dat dan doen ?

Laatst bewerkt:
Een harde Bios reset, wat meestal moet na het flashen, doe je op de volgende manier. Veelal zit er een CMOS-Clear jumper op het moederbord, zie hier voor de handleiding. Je kan ook de moederbord batterij er voor 10 á 20 minuten eraf halen. In beide gevallen moet de stroom afgekoppeld worden. Batterij weer terug zetten en de datum en tijd in het Biso aanpassen, wat ook moet als je de jumper gebruikt hebt.

ik heb geflacg ging goed moest opnieuwe opstarten en toen voeding uitgezet, jumper omget toen aan gezet maar dat wou niet, is dan de bios gereset, toen jumper terug gezet en pc vroeg in bios of ik F1 wil doen of F2 voor loading defauls setting's of zo iets

Even opnieuw opgestart nu blijkt idd dat de datum en tijd anders stonden gisteren niet op gelet eigenlijk tijdens flashen maar hij start weer wel beter op nu nog uit proberen of de 2.0 usb aansluitng ook mee werkt als ik mij exterene hd er op aansluit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan