Bios ondersteunt processor niet ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kockske

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2004
Hoi,

Mijn moederbord ondersteunt alleen mijn processor vanaf een bepaalde versie van de bios.

Stel dat mijn bios te oud is, kan mijn pc dan opstarten met de verouderde bios. Maw kan ik een nieuwe bios flashen met de niet ondersteunde processor.

Bedankt

het antwoord is dus ja minste er in de nieuw bios,
het wel woord ondersteunt die cpu

Hoi,

Ja het was nogal verwarrend.

Vb. Mijn moederbord ondersteunt de processor maar vanaf bios versie 1000. Mijn moederbord heeft nu maar versie 900. Zal de pc dan opstarten.

zo als ik al zeg het werkt je krijgt alleen een verkeerde,
snelheid aan geduid.
misschien is het simpeler als je een zeg welk,
mobo het gaat en cpu

Als een processor niet wordt ondersteund, dan doet een pc niet opstarten, dan zal hij in het opstart scherm een melding geven waar je dan hopelijk uithaalt dat je processor niet wordt herkend, stuk gaan kan ook dus doe daar altijd voorzichtig mee.
Je kunt natuurlijk op de site vd leverancier kijken of er een bios upgrade te halen valt, daar staat ook vaak goed uitgelegd bij hoe je dat moet doen.

Ik denk dat het wel gaat lukken ja.
Je kunt gerust gaan flashen.

Als een processor niet wordt ondersteund, dan doet een pc niet opstarten
hmmz lijk me sterk eigelijk want de amd barton 2800+
was er ook zo iets aan de hand en dat werkte wel.

Nou ik ga niet strijden over wel of niet maar als het moederbord niet overweg kan met een geplaatste processor, is het toch vrij logisch dat hij niet zoveel doet, als de pc toch opstart kan hij dus wel overweg met de processor en wordt deze toch ondersteund, ook al is het niet voor de 100%

(Heb ik het toch gedaan):o :o

hmm ik dacht alleen maar een verkeerde clock setting.
maar ja van intel ben ik ook niet zekker heb altijd,
amd gehad. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan