Bios onthoud Boot Device niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frederik

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2001
Ik wil een Image van XP (staat op 3 cd's) met Drive Image terugzetten. Ik heb in de bios aangegeven dat pc moet booten van CD: save and exit. Maar wat ik ook doe na het opstarten komt steevast de melding: invalid boot diskette; insert diskette in A, ipv dat er vanaf de CD gestart wordt. Krijg ik dit nog goed ??

Na save en exit wordt er dan ook nog gevraagd of dit weggeschreven moet worden naar de cmos?

Nee daar zie ik geen melding over verschijnen: heb ik trouwens nog nooit gezien als ik iets in het bios veranderde

Hmmmmmmmm.
Wordt lastiger.
Welk type moederbord heb jij dan.

Een Intel Desktop Board D815EEA, maar daar heb ik me nog helemaal niet in verdiept.

Heef het moederbord batterij nog wel voldoende spanning?

Zou niet weten hoe dat te meten, maar ik ga daar wel vanuit omdat zelfs het klokje keurig op tijd loopt. Maar misschien is mijn moederbord wel gewoon versleten, want andere dingen onthoudt het bios wel

Als het goed is, heb je twee diskettes met drive image, die je moet gebruiken om je computer mee op te starten. Dan kies je restore image en plof je cd1 er in, de rest vraagt 'ie zelf wel.
Als je die diskettes niet hebt, dan zal je eerst drive image moeten installeren (wel in windows) en dan de diskettes maken.

succes

Daarom mijn vraag, bij Drive image 2002 heb je inderdaad 2 diskettes nodig aangezien bij het terugzetten Caldera DOS in een GUI wordt opgestart. Drive Image 7 start nl op met een bootable CD rom.

Dan zal het wel DI2002 zijn, want de computer geeft aan dat er geen bootable disc aanwezig is, wat wil zeggen dat het niet aan de bios en/of andere hardware ligt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan