Bios password IBM T30

• Onderwerp starter Onderwerp starter mr C
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mr C

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2002
Ik heb een serieus probleem met mijn laptop en ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Op mijn IBM laptop (type = T30) heb ik een bios password op staan, maar sinds vandaag accepteert ie mijn password niet meer en ik weet zeker dat ik de goeie password opgeef!
IBM gebeld en die hebben gezegd dat ik de moederbord moet vervangen omdat de password op geen enkele manier te reseten is..??!!
reacties zijn zeer welkom!!

ik heb ff rondgekeken, en ik zie alleen maar reclame van bedrijven die een chipje vervangen op het moederboard waardoor je het bios weer inkan, ik zie niet ergens een oplossing, dus ofwel je moet inderdaad je moederboard door ibm laten vervangen of een ander bedrijf het chipje laten vervangen, je hd staat dan misschien nog wel op slot!

Dit is het rottige van laptopjes, ze zijn beter beveiligd en daardoor ook minder makkelijk terug te krijgen zogezegd.

Ik kan het natuurlijk vout hebben :)

mvg

db

Zit er geen batterij op het moederbord?
Deze er een tijd afhalen en het Bios wordt gereset.
Waarschijnlijk moet je dan wel ff de accu eruit halen.
Er mag namelijk geen stroom meer op het moederbord staan om te resetten.

Mischien zitten er toevallig "Dipswitches"(kleine schakelaartjes) op het moederbord, waarmee je het Bios wachtwoord kan uitschakelen.

Nou heren, ik heb de bovengenoemde inmiddels geprobeerd en helaas zonder resultaat.
Als ik opstart zonder disk krijg ik de volgende meldingen trouwens:
error 0271 check date and time settings
error 0187 EAIA data access error
error system security - invalid remote change requested

is er nergens een software matige reset te vinden
of een progje dat de standaard firmware pasword weergeeft werkt trouwens alleen als je je bios met wachtwoord hebt bevijligd en nog wel software kan draaien

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan