BIOS password MSI PM8M-V moederbord onbekend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Hallo,

Ik kreeg een pc aangeboden waar een extra harddisk ingebouwd moest worden.
Dit blijkt een SATA harddisk welke als slave naast een IDE harddisk moet gaan functioneren. Aangezien de SATA harddisks standaard als MASTER geconfigureerd zijn, wilde ik in de BIOS deze confuguratie wijzigen maar..... de BIOS is beveiligd met een password. Dit password is bij de eigenaar niet bekend en de winkel waar hij hem gekocht heeft is failliet dus ik heb geen idee hoe nu in de BIOS te komen.

Heeft iemand een goede tip / advies hoe ik dit probleem op kan lossen en dit password kan kraken ??

Alvast bedankt voor al uw adviezen / tips !!

Mvrgr. Mark

Hoi,
Seriële ATA gebruikt smallere kabels dan de bandkabels van parallelle ATA, waardoor er in de computerkast meer ruimte overblijft. Dit is gunstig voor de koeling. De kabels kunnen bovendien niet omgekeerd worden aangesloten, zoals dat bij veel oudere IDE-kabels wel het geval was. Verder is er geen sprake meer van een gedeelde bus zoals bij IDE. Hierdoor is er geen onderscheid meer tussen master en slave.
Bron: Wikipedia
volgens mij hoef je helemaal niets aan te passen in het Bios. Je geeft alleen aan van welk medium/HDD opgestart dient te worden en dat staat al ingesteld als het goed is. Maar hier toch een nuttige link voor het verwijderen v.e. ingesteld password.
Nog een optie is om de CMOS-batterij er +/- 2 minuten eruit te halen en dan weer terug te zetten.
Succes.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je geweldige tip Mik. Het is gelukt !!!
Nadat ik de backup batterij had verwijderd en 'm 5 min. later terug plaatste was de BOIS weer zonder password toegankelijk.

Nogmaals bedankt !!

Grtz. Mark

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan