Bios password uitschakelen???

Status
Niet open voor verdere reacties.

SweetWen

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2004
Ik heb ernstige problemen met mijn computer!! Een heel lang verhaal, maar goed...

Ik heb uiteindelijk met mijn stomme kop een wachtwoord op mijn bios gezet. Iedereen zegt dat het geen nut heeft, want het is toch te omzeilen!! FOUT!! Bij mij niet, want kan niks meer verandere in mijn BIOS. Ik heb net op het forum zitten kijken hoe ik dit kan resetten, maar ben bang dat ik iets verkeerd ga doen en dalijk weer mijn XP opnieuw moet installeren, weinig zin in, dit heeft mij helaas al 8 dagen gekost!!

Ik heb net iets gelezen over een jumper omzetten en dan reset het BIOS je wachtwoord?? Alleen mijn vraag daarop is; wat is een jumper?? Hoe herken ik deze??

Tevens heb ik constant systeem crash!! Ik weet dat het een ander topic is, maar even een snelle vraag weet iemand die dit bericht leest wat systeemfout 102 is?? Ik ben er nog steeds naar op zoek!!

TNX!!!

Jumper is een klein verbindings blokje, die twee pinnetjes met elkaar verbind. Je moet in de moederbord handleiding kijken waar de CMOS-Clear jumper zit om het Bios te resetten. Je kun ook de moederbord batterij er voor 10 á 20 minuten eraf halen en de stroom afkoppelen, dan heb je hetzelfde effect.

Voorbeeld van Jumpers, de rode blokjes op de afbeelding in de link:
http://www.monicoinc.com/Downloads/RS232 Jumper Settings.jpg

Laatst bewerkt:
bios wachtwoord verwijderen

stekker uit wandcontactdoos, en de batterij uit je moederbord verwijderen. Doe een half uurtje wat anders, plaats de batterij terug, stekker in wandcontactdoor en start eens op.

Laatst bewerkt door een moderator:
crash zei:
Voorbeeld van Jumpers, de rode blokjes op de afbeelding in de link:
http://www.monicoinc.com/Downloads/RS232 Jumper Settings.jpg

Er staan er 2 omcirkeld, zijn dat dan ook 2 jumpers?? Ik vraag het maar even voor de zekerheid voordat ik weer de hele ratteplan opnieuw kan beginnen!! Haha sorry voor de lastige vragen!! :shocked:

Ik was trouwens in mijn bericht vergeten te vermelden dat ik het wachtwoord wel weet, maar deze uitgeschakeld wil hebben, omdat ik nu niks meer kan veranderen!! Maar ik denk dat dat wel op dezelfde manier opgelost moet worden??

Nee het is maar 1 jumper. De afbeelding was maar als voorbeeld hoe een jumper eruit ziet. Als je het wachtwoord nog weet is het makkelijker deze in het Bios uit te schakelen.(Disable)

SweetWen zei:
Er staan er 2 omcirkeld, zijn dat dan ook 2 jumpers?? Ik vraag het maar even voor de zekerheid voordat ik weer de hele ratteplan opnieuw kan beginnen!! Haha sorry voor de lastige vragen!! :shocked:

Ik was trouwens in mijn bericht vergeten te vermelden dat ik het wachtwoord wel weet, maar deze uitgeschakeld wil hebben, omdat ik nu niks meer kan veranderen!! Maar ik denk dat dat wel op dezelfde manier opgelost moet worden??

Kan je nog in je bios? Dan kan je nieuwe user password invoeren, daar moet je dan niets meer invullen.

Mibe zei:
Kan je nog in je bios? Dan kan je nieuwe user password invoeren, daar moet je dan niets meer invullen.

Ik kan er nog in en ik weet ook het wachtwoord nog wel, krijg hem alleen niet uitgeschakeld!! Dat is het hele probleem. Want als ik niks invul, dus gewoon enter doe als het ware, accepteert hij dat niet!! En ik kan ook nergens een disable functie vinden??

Meestal heb je de optie password check, of zoiets, deze kun je op setup of always of iets dergelijks zetten.

Lange Pier zei:
Meestal heb je de optie password check, of zoiets, deze kun je op setup of always of iets dergelijks zetten.

Ik heb het voor mekaar gekregen!! Ik deed gewoon enter en toen kreeg ik ineens te zien password disabled!! Press any key... Maar het is gelukt!! TNX!!

bios wachtwoord verwijderen voor laptop

hallo ik ben sander van wyngaarden

ik heb een probleem dat ik in mijn bios een wachtwoord heb zitten en ik heb een laptop en ik kan geen jumpers om zetten of verwijderen om mijn bios te resetten kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet doen

alvast bedankt sander van Wyngaarden
:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

@ Sander Welkom bij helpmij

Het is niet de bedoeling een vraag te stellen in iemand anders zijn topic, dat is verwarrend voor de topicstarter omdat er 2 vragen door elkaar gaan lopen.
Daarnaast is het topic uit 2006 en niet actueel meer.
Om deze reden gaat er een slot op. Uiteraard kun je een nieuwe vraag stellen voor je problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan