bios password van msi 7602

Status
Niet open voor verdere reacties.

mitchell

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2000
mobo 6702
proc. amd 64

probleem:
Kan windows niet installeren omdat hij de hdd niet wordt gezien. hdd is niet stuk ik heb het vermoeden dat de drivers of iets dergelijks zijn uitgeschakeld!!. Ik wil in de bios komen echter: ik moet een pasword ingeven en die heb ik niet, leverancier bestaat niet meer.

Wanneer ik de pc opstart zie ik in split sec dat core ceneter erop staat. Ik kan op geen enkele manier in dit programma komen. Na deze mededeling volgt het onderstaande:

serial ch0 master hdetc.....
serial ch1 master : no device.

realtek rtl etc..........gigaboot agent
pr shift f10 to configere

Wanneer ik shift f10 indruk krijg ik het volgende te zien

network boot protocool pxe
boor order Int 18h
show configere message: enable
show message time : 8 sec.

boot the device orderd in bios setup esc (quit) space (change value) enter (nex option) f4 (save/quit)

Nu wil ik in de bios komen echter wanneer ik de dell toets indruk moet ik een password ingeven en die heb ik dus niet. Wat ik ook invul na 3 start hij door en komt met de mededeling dat er een opstart diskette geplaatst moet worden in A.
Vraag:
Hoe kom ik in de bios

Heeft de pc voorheen wel gewerkt?
Wat is de reden dat je de windows wilt herinstalleren?
Vreemd dat dan de hdd ineens niet meer wordt gevonden.

ik heb het vermoeden dat de drivers of iets dergelijks zijn uitgeschakeld!!.
Dat zou de eerste zijn met een hdd driver in de bios :p

Ok, je komt dus wel bij het bios-inlogscherm, maar password heb je zelf niet ingesteld.
Heb je het al eens blanko gelaten? Gewoon enteren dus?

Probeer anders het volgende: Kast open maken (spanning er af.....) en dan voorzichtig de backup-batterij losmaken. Zit op je moederbord en is (meestal) een grote knoopcel.
Soms zit er ook een jumpertje vlak naast. Als die er is, mag je die omsteken, en dan de powerbutton indrukken (spanningsloos!)
Vervolgens 1 a 2 min. wachten, en dan de jumper weer op zijn plaats en / of de batterij weer terug.
Als het meezit is het password pleite, en al je bios settings staan op fabrieks insteling.
Tijd en datum ook opnieuw instellen.
Kan zelfs zijn, dat je hdd nu welwordt gevonden.

Bedankt voor je reactie

1 pc heeft gewoon gewerkt
2 wilde een programma installeren om de wga te verwijderen maar kreeg toen allerlei foutmeldingen progr kon niet geinstalleerd worden. Hierna wilde ik de pc opnieuw opstarten en toen vroeg hij om de setup bestanden van windows!!

nu ben ik via f11 terecht gekomen in een progr! waar de start volgorde wordt weergegeven, maar kan daar niets in veranderen. Daarnaast ben ik al zover dat wanneer de mededeling komt van serial ch0 master hdetc.....serial ch1 master : no device.realtek rtl etc..........gigaboot agent pr shift f10 to configere de delete toets in druk de vraag krijg voorgeschoteld van passwoord!
wanneer ik hier msi of iets dergelijks invul of zelfs 1234 start hij wel door maar wordt er toch om een opstart diskette gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan