Bios-password

• Onderwerp starter Onderwerp starter Yass
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Yass

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2003
Hey, wist niet goed waar dit topic meost dus ik doe 'm hier maar.

Ik heb vandaag mijn BIOS nodig om wat instellingen aan te passen, en er zit een password op waar ik dus niets vanaf wist, ik vroeg me af of iemand wist hoe deze uit te zetten is, of eventueel te veranderen/ te kraken?

Alvast bedankt.

Als je weet wat voor bios-software je hebt, kan je een van volgende wachtwoorden gebruiken.
http://www.5starsupport.com/info/biospw.htm

Ook zou je het batterijtje even uit je systeemkast kunnen halen, maar daar moet iemand anders even wat uitleg over geven want daar ken ik nu toevallig geen fluit van. :D

James :)

batterij er 1 min uitlaten na 1 min instoppen dan is het bios gereset ook het password:thumb:

StoneyCity zei:
batterij er 1 min uitlaten na 1 min instoppen dan is het bios gereset ook het password:thumb:

Hmm.... 1 min vind ik nogal weinig. tenzij, als de batterij er uit is, je de contactpunten (+en-) kortsluit.

vanzwam zei:
Hmm.... 1 min vind ik nogal weinig. tenzij, als de batterij er uit is, je de contactpunten (+en-) kortsluit.
weinig? ik doe het met 10 seconden. ow ja de stekker van de pc eruit bedoel je?

Ik las ergens zelfs 10 minuten... :shocked: (nouja dan ben je wel zeker!:p)

Ja zeker stekker er uit, maar ik bedoel dus de contactpunten van de batterijhouder.

Ik zal het nog een keer uitleggen

Batterij er uit is voor de waaghalzen.

De klok van je PC gebruikt micro ampere's en helaas huidsmeer op je batterij ook. (eigenlijk is het een accutje).

Dus het kan wel, maar is niet aan te raden en bovendien onnodig.

Alle borden hebben een bios reset jumper.

Dus PC uit en de stroom er af (trek de kabel er maar uit).
Jumper verzetten (daardoor wordt er meteen een kortsluiting van de elco gewaarborgd) en 10 seconden wachten.
Jumper terug zetten.
PC weer aan de stroom en starten maar.

Eric:thumb:

Helaas hebben niet alle moederborden een CMOS-Clear jumper.(die van mij heeft die helaas niet) Inderdaad is het wel verstandiger eerst te kijken of je zo'n jumper hebt, is die niet aanwezig dan pas de batterij er voor 10 á 20 minuten uit halen. 10 seconden is voor zover ik weet veel te kort, er wordt dan niet goed gereset.

had ook een probleem met een password
heb de batterij er 15 min uitgehaald en terug gezet maar nu krijg ik een NO_SIGNAL op mijn monitor

Ik wil je adviseren volgende keer een nieuwe thread te openen.

Je hebt waarschijnlijk toch nog iets anders gedaan.

Controleer je geheugen en videokaart, door ze even eruit te halen en opnieuw er in te zetten.

Wel eerst de spanning er af hoor.

Eric.

lobimang zei:
had ook een probleem met een password
heb de batterij er 15 min uitgehaald en terug gezet maar nu krijg ik een NO_SIGNAL op mijn monitor
jaja dat kan omdat je 2 videokaart aansluitingen op de achterkant hebt bij de ene onboard en de ander agp of zo en die agp is in de bios ook in te stellen als je bios geresset wordt kun je de snoer van de monitor op de onboard aansluiten en in de bios op agp zetten en dan krijg je weer beeld op die agp na het opslaan (save) in de bios :thumb:

Laatst bewerkt:
Bios password

Heb weer beeld ,schakelde alles gewoon weer in en alles werkte weer normaal
heb echt niks gedaan
maar effin bedankt mensen

Misschien een hele stomme vraag hoor:

maar wat is een jumper??? Ik weet best wel wat van computers, maar dit gaat mij te boven!! :(

SweetWen zei:
maar wat is een jumper??? Ik weet best wel wat van computers, maar dit gaat mij te boven!! :(
Dat heb ik in je eigen topic beantwoord.:)

Bios paswoord reset

Na een upgrade kreeg ik een vermelding op mijn Dell :2T535N1-595B
Blijkt dat ik ineens een paswoord nodig had terwijl ik geen had ingesteld!
Na veel gegoogle blijken er programma's zijn die paswoorden kunnen berekenen.
en dit voor Dell,HP,Compaq,Samsung,Sony and Fujitsu computers.(Bios and HDD ).
Als je een beetje handig bent kan je de chip waar het paswoord inzit kortsluiten.
Meer info met fotos heb ik hier gevonden:https://sites.google.com/site/biospassw/

Welkom op Helpmij.nl.:)

Oude topics mogen met rust gelaten worden, deze is van 2006, dus al heel lang niet actueel meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan