bios paswoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

vipertronic

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2005
heb net xp op een packardbell pc gezet echter cmos gereset nu bij het opstarten van bios menu word een paswoord gevraagd hoe kom ik erachter wat dat is zodat ik de bios weer in kan

rob

Ge moet het batterijtje op je moederbord verwijderen en dan proberen op te starten en nadien terugplaatsen.

Jean

probleem via url niet kunnen oplossen is een ami bios zelf killcmos geprobeerd om paswoord weg te halen maar lukt niet blijft bij f2 om bios in te willen om paswoord zeuren bij 3x verkeert paswoord start die wel gewoon door naar xp maar moet toch ook het bios inkunnen ? raar probleem

paswoord bios

gelukt. enkel cmos jumper hoeven te resetten. met veel pijn en moeie xp op de pc gezet. bij me andere pc configuratie is het allemaal een appeltje eitje verhaal maar die packardb is een rotsysteem. nu dan het eigenlijke probleem normaal moet je xp booten vanaf cdrom die ik als 1 starter wil instellen. in me bios ga ik naar het bios (packard bell) druk f2 en dan advanced moet ik daarna me bootvolgorde kunnen instellen maar dat gaat niet ik krijg event log validity-valid te zien dit probleem ook op pb forum (van een andere man) gezien kreeg als antwoord moet je f8 maar inderdrukken slaat nergens op want dit is de veilige modes. alle andere opties in het bios zijn wel bereikbaar echter de bootvolgorde instellen niet dit is nog het enigste probleem voor de rest loopt ie als een trein sorry heel verhaal

Gezien je "hele verhaal" noemde ik niet voor niets Pacard Bell een Pacard Hell.:p

Wat je kunt proberen is een Bios update, maar dat geeft nog geen garantie dat de optie daarna wel werkt.

Let op,
een bios update is niet geheel zonder risico!!!

Het verkeerd update(flashen) van het Bios kan een kapot moederbord tot gevolg geven.

paswoord bios

ok crash dan laat ik het hierbij xp staat er tenslotte op en doe maar geen flash. maar voor mij geen pb meer is al de 2e de 1e had ook al een kapot mobo hou het dus maar bij me eigen configuratie pc - werkt altijd -nooit gekloot mee.

bedankt rob

Voor zover ik weet starten packerd hell's, scumbags en HP's automatisch op van cdrom als er een opstartbare cdrom in zit.
Als het goed is hoor je een opmerking te krijgen:

no emulation... druk op een toets om van cd op te starten.

Mocht deze optie er niet zijn, dan kan je altijd met een bootflop de pc starten (als ie dat wel doet tenminste), je hd leeg halen en dan herstarten met xpcd er in. Dan gaat ie sowieso op zoek naar een bootable device.

Het kan natuurlijk zijn dat je xp cd niet opstartbaar is.
Dan kan je als ik het me goed herinner vanuit de map wini386 (op de xpcd) de setup starten.

Bij packard bell is
F2------- bios
F5------ veilige modus
F8------ boot device wijzigen.

als je zoals ik niet in het bootmenu van de bios komt is maar 1 ding mogelijk om xp te installeren. bootfloppy w98 erin doorstarten naar cd xp format. en instal.
zijn gewoon klo.. bios en die mobo van pb
kan met me ecs mobo alles doen nooit problemen groet rob (bij een upgrade wordt het een asus next time)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan