BIOS paswoord

• Onderwerp starter Onderwerp starter PeDG
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

PeDG

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2011
Dag allen,

Mijn laptop is niet meer toegankelijk aangezien ik het BIOS paswoord niet meer weet. Eerst heb ik naar Acer gebeld en zij vroegen me om de laptop naar hen te sturen zodat dit gereset kan worden. Vervolgens vroeg ik wat de prijs hiervoor was maar dat konden ze mij niet zeggen (terwijl me dat wel mogelijk lijkt wanneer het type bekend is en wat er precies moet gedaan worden). Wanneer ik de laptop zou opsturen zouden me ze me achteraf wel kunnen zeggen wat de kost is en dat ik daarna hierover zou kunnen beslissen. Het addertje onder het gras is dan wel dat ik sowiezo transportkosten moet betalen, zelfs al bedenk ik me.

Na wat surfen op internet kwam ik op een post van goretis hier op het forum die hiervoor een oplossing gevonden heeft.

Na drie maal het verkeerde paswoord ingegeven te hebben kreeg ik code 07339.

Kan iemand me verder helpen zodat ik vooralsnog in mijn laptop geraak?

Alvast bedankt voor de hulp.

mvg,

Peter

Het probleem is dat ik niet in Windows geraak. Het is mijn paswoord om in de laptop zelf in te loggen.

Dank je voor de info.

Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom heb ik nu zo mijn twijfels? Een laptop gebruik je dagelijks of bijna dagelijks / wekelijks. Je hebt dus minimaal al 'tig' keer dat ww in moeten voeren en iets dat je dagelijks / wekelijks invoert, dat vergeet je toch niet?

Ik begrijp je twijfels gast0225. Deze laptop dateert van 2009 en ik heb er sindsdien bitter weinig op gewerkt aangezien ik vanaf dan ook een desktop PC heb. Aangezien er op de laptop Windows Vista staat en ik een bloedhekel heb aan dit stuurprogramma wilde ik er nu Windows 7 op zetten. Dat was echter buiten het BIOS paswoord gerekend :)

Hallo

Mits dit al een iets gedateerde laptop is , zou je kunnen kijken of het b.i.o.s. batterijtje verwijderen oplossing bied.

Meestal via de dekplaat onderaan toegangkelijk waar de geheugens zitten.

Indien pech , kijken onder het keyboard.

Meestal dien je de ganse laptop niet te demonteren , maar er zijn uitzonderingen.

Of anders zelf eens rondsnuffelen "bios battery ...."

We weten intussen al dat het een acer laptop is , daterend van 2009.

Acer heeft meer dan slechts 1 enkele laptop gemaakt... :o (>-typenr<-)

Recentere/duurdere laptops bewaren hun bios paswoord in eprom , en kan dit truukje niet worden toegepast.

Peter

Laatst bewerkt:
Thanks voor de feedback!

Heb het via een andere weg gevonden ;)

Het probleem is dat ik niet in Windows geraak. Het is mijn paswoord om in de laptop zelf in te loggen.

Dank je voor de info.

Waar heb je het dan over:confused:
Je zegt het is je bios, nou dan heb ik een oplossing. maar dan zeg jij iets met inloggen van je laptop.

Ff to the point:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan