BIOS PC Health Status

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan45678

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2012
In de BIOS staat:

PC Health Status

CPU temperature : 38 C/100F
System temperature : 28C/82 F
CPU fan speed 3325 RPM
Sys fan 1 speed : 0RPM
Sys fan 2 speed: 0RPM
CPU Vcore: 1.344V
3.3VCC : 3.392V
5V : 5.198V
12V : 12496V
5V SB : 5.152V

Wat betekent dit? Hoe gezond is deze computer? Levensverwachting harde schijf?

Bij voorbaat dank voor de genomen moeite.

Er staat niks tussen over de harde schijf dus daar kan ik niks over zeggen.. Hij geeft hier alleen aan:
-Hoe snel je ventilators draaien.
-Hoe warm je processor en je "system" is.
-Of je voeding wel de normale voltages geeft.

Dit zijn de waarden van de sensoren die in je pc zitten. Met een korte blik hierop kan ik je vertellen dat deze waarden prima in orde zijn ;)

Beste jan45678,

Op de site van helpmij is er software te vinden welke je kunt gebruiken om je computer aan een nadere analyse te onderwerpen.

De link: http://software.helpmij.nl/
Selecteer de categorie: utility of onderhoud en klik dan op zoeken.

Suc6

Met vriendelijke groet,

Bedankt voor de reacties.

Ik heb met beide linken niet uit de voeten gekund. Op de site van helpmij kon ik niet bepalen wat ik nodig had. Crystaldiskinfo kon ik niet downloaden. Jan 45678 is geen licht met deze spullen.

Ik heb een Agics Systemscan 2 gedaan. De scan geeft, zo de site, informatie over oa.
• Processor informatie
• Geheugen gebruik
• Besturing systeem en Service packs
• Status van System Restore en Windows Update
• SMART Status van de harde schijven
• Verwachte levensduur van de harde schijven
• Grafische kaart driver
• Geluidskaart driver
• Overzicht van instabiele software op uw systeem
• Overzicht van alle processen die in uw geheugen lopen
• Virus scanner.
• etc....

Hij schat de overgebleven levensduur op maar liefst 61 maanden. De gezondheid van de fysieke harde schijven is OK. Het rapport geeft echter één minpunt: ‘De driver van de grafische kaart is ouder dan drie jaar. Grafische toepassingen zoals Games vereisen wellicht een nieuwere driver’.

Gamen doe ik niet. Is dit een bezwaar om er een nieuw besturingssysteem (Windows 7 en als deze niet meer te koop blijkt te zijn Windows 8 in de 32-bit versie) op te zetten?

Groeten,
Jan45678

Je kan de driver gewoon updaten. Zoek op de naam van je kaart + driver en je komt meestal op de website van de fabrikant waar je de laatste drivers kan downloaden.

Upgraden van windows xp is sowieso een aanrader omdat het binnenkort niet meer ondersteund wordt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan