BIOS piepjes en verder alleen zwart beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arctic Joe

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2008
Bij het installeren van drivers voor mijn webcam bevroor de boel opeens.
Uiteindelijk heb ik de start knop ingedrukt waarop het systeem uitschakelde.
Na herstarten krijg ik nu 2 korte piepjes, en dan 6 langere en gebeurt er verder niets.
Lampje van de harddisk brandt continu en er komt geen letter op mijn beeldscherm.
Alle koelers werken normaal.

Kent iemand de betekenis van deze code?
Moederbord is een Asus P4P800-E Deluxe, in de handleiding vind ik hier niets van terug.

Op deze site komt de combinatie van jouw piepjes niet echt voor.
Als het een combinatie van piepjes zijn zou het een memory probleem zijn samen met een keybord probleem, of een bios probleem dit zou 2 korte en 4 lange zijn.
Zou eerst proberen om de bios te resetten en als dat niet lukt om , als je er meer dan 1 hebt, 1 voor 1 de memory latjes eruit halen/testen.

Bedankt voor je reactie.
Ik dacht ook al in die richting en heb eerst de videokaart verwijderd en schoongemaakt, en toen 2 van de 4 ram modules verwijderd, daarna de videokaart terug gestoken en opgestart. Alles deed het als vanouds...

Daarna de 2 reepjes vervangen door de 2 andere, en weer opgestart: weer alles in orde!

Daarna alle 4 reepjes geplaatst en opgestart - no problemo.
Waarschijnlijk ergens een slechte verbinding gehad maar wat het nou precies was???
Gelukkig werkt het nu weer goed :thumb:

Edit - op een gegeven moment zag ik dat het stekkertje van het toetsenbord los hing.
Jouw link spreekt bij 6 piepjes inderdaad van een keyboard probleem !

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan