BIOS power on password

Status
Niet open voor verdere reacties.

boyanes

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2010
Berichten
8
Hallo,

Als ik mijn computer opstart moet ik een power on password invoeren maar waneer ik het juiste intyp en op enter druk herkent hij enter ook als een teken net zo als de f* toetsen. als ik mn computer nu aandoe staat er om het hp logo ook geen tekst meer.

Wat moet ik doen?
 
[Mysterie-modus aan]
"Iek pak mijn glazen bol... Iek kijk erin...
image.php

Het beeld is nog heel onduidelijk... Iek kijk nog een keer...
image.php


[Mysterie-modus uit]

Hoe denk je dat we je kunnen helpen zonder dat je het type HP laptop vermeld?
 
Hoi,

Ik ga ff gewoon plakken wat ik hierover gevonden heb.

---
so we have a thread that a few people have stumbled upon trying to reset their laptop bios passwords, i figured we should make a dedicated thread as to attempt to make it easier to find.
*note this also clears CMOS


1. enter an incorrect password 3 times on your laptop and it will say "system disabled" and provide a five digit code, write this down as it will be used to unlock your laptop.
2. download Unlock6 on another computer, it can be found HERE
3. install unlock6
4. open cmd (start -> run -> type "cmd")
5. change directories to the folder where unlock 6 was installed (default C:\Swsetup\Unlock6) so you would type in "cd C:\swsetup\unlock6"
6. type "unlock6 xxxxx 0" (xxxxx being the code from step 1)

your laptop should now be unlocked, if you have any trouble running the program let me know (the other thread
http://www.overclock.net/laptops-not...ord-reset.html people running 64 bit operating systems had trouble doing this) post here and i will be happy to run the program for you.

---


En dit zou een override psw moeten zijn? klinkt beetje te gemakkelijk..

"Dell"


---

Resetting the BIOS Password using Software
Every system must store the BIOS password information somewhere. If you are able to access the machine after it has been booted successfully, you may be able to view the BIOS password. You must know the memory address where the BIOS password is stored, and the format in which the BIOS password is stored. Or, you must have a program that knows these things.

You can write your own program to read the BIOS password from the CMOS memory on a PC by writing the address of the byte of CMOS memory that you wish to read in port 0x370, and then reading the contents of port 0x371.

!BIOS will recover the BIOS password for most common BIOS versions, including IBM, American Megatrends Inc, Award and Phoenix.

CmosPwd will recover the BIOS password.

---



Grt.
 
heet probleem is dus dat ik geen wachtwoord in kan typen. kan ik niet windows xp opnieuw installeren?
 
Ik kwam dit nog tegen. Geen idee of het helpt:
One more Way to fix your hp dv2000/6000/9000
Hold the power button for 60 sec

Ik neem aan dat het bedoeld is op het moment dat je 'm aanzet, maar probeer het ook als je 'm uitzet.

Tijs.
 
Dat vermoedde ik al (zou wel ál te makkelijk zijn).

Wat je kunt proberen is een extern USB toetsenbord aansluiten en kijken of je daarmee méér bereikt.

Andere methode die zou moeten werken is de CMOS batterij minstens 5 minuten verwijderen, dan de stroomadapter aan te sluiten en dan de laptop aan te zetten (batterij moet op dat moment niet zijn ingebouwd).
Zie hier, paragraaf 1.2 op pagina 1-4.

Succes,

Tijs.
 
kan je niet gewoon windows opnieuw installeren zonder dat je het power on password intypt? het werkt allemaal niet.
 
Waar die BIOS/CMOS batterij zit staat, naar ik aanneem, ergens in de handleiding die ik gelinkt heb.

Het is niet voor niets "Power on" password, dus Windows is/wordt niet eens gestart. Kom je niet voorbij de "Power on" password-vraag, dan kun je ook geen Windows opstarten/(her-)installeren.

Verder meld je niets terug of het aansluiten van een extern USB-toetsenbord je in staat gesteld heeft om alsnog het juiste BIOS wachtwoord in te geven.

Levert een extern USB-toetsenbord geen verbetering, dan zul je voor mijn optie moeten gaan. De instructie van yannickvdp kun je niet gebruiken zónder goede werking van het toetsenbord.

Tijs.
 
al jouw opties werken ook niet. mijn toestenbord van mijn laptop werkt net zo als een extern usb toetsenbord.toetsen intypen heeft niet zo veel zin aangezien als je op enter of delete of f2 drukt je ook een ""toetsteken"" i nbeeld krijgt.
 
[...]Andere methode die zou moeten werken is de CMOS batterij minstens 5 minuten verwijderen, dan de stroomadapter aan te sluiten en dan de laptop aan te zetten (batterij moet op dat moment niet zijn ingebouwd).
Zie hier, paragraaf 1.2 op pagina 1-4.

Succes,

Tijs.

Omdat bovenstaande rechtstreeks uit de HP Technician's manual komt zal dat wél werken, zeker in jouw geval omdat hiervoor een goede werking van toetsenborden niet nodig is.

Tijs.
 
Koop dan een nieuwe laptop (je laptop laten repareren heeft niet veel zin, gegeven de leeftijd): Ik zie nu geen opties meer om het te fixen.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan