Bios printen cq capturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niels31

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2001
Wie weet hoe en waarmee je de bios uit kan lezen in windows en alle instelling per scherm kan capturen zodat iik die vervolgens kan printen. Mijn printer hangt aan een printserver dus print screen op lpt1 vanuit het bios zal niet lukken.......... wie oh wie heeft een oplossing hiervoor

alvast bedankt,
Niels

Ik weet dat er tooltjes zijn voor dit soort taken, zou je dan moeten vinden bij de leverancier van je moederbord, of misschien wel bij de maker van het bios. Misschien dat een programma als everest het ook wel kan opzoeken.

Je kan natuurlijk ook even een digitale camera pakken en fotootjes van het beeldscherm maken :D

Maar wat is het doel van het opslaan van de instellingen?

Ik wil alle instellingen waarbij mijn pc nu lekker werkt , ook inkunnen stellen zodra ik binnenkort mijn pc helemaal opnieuw ga installeren. Bovendien is het erg makkelijk als je eens wat uit probeert, je hebt dan altijd de beschikking over de oude werkende instelling van je bios. Op paiertje schrijven kan natuurlijk ook maar dat vind ik zelf niet zo prettig werken, met al die sub menus in het bios

Als je opnieuw gaat installeren dan verander je toch niks aan het bios? En in 99,9% van de gevallen werkt de autodetectie voor je bios perfect.

Of bedoel jij iets anders?
Als je het hebt over drivers enzo, moet je misschien eens everest proberen, dan kan je zien welke hardware er in je pc zit, maar ook welke drivers enzo. Dan is het makkelijker zoeken. Of je moet de drivers strippen en dan als OEM-drivers toevoegen. Maar dat is iets meer werk ;)

Hallo

Ik doe het altijd d.m.v. een oude matrixprinter , dus eentje met een eigen karakterset.

Peter

Het is geen kwestie van drivers, het gaat me puur om dat ik het liefst opslaanbare screenshots kan nemen van het bios. Het mooiste is als dat via een programmaatje kan die het bios kan uitlezen onder windows. Ik weet alleen niet of zoiets uberhaupt mogelijk is. Uiteraard KAN je digi foto's nemen van het scherm, maar zo'n proggie is toch makkelijker :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan