bios probleem krijg wachtwoord er niet uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

bouman4

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2003
ik zit met een probleem ik weet niet welk type merk of wat voor mobo het is als ik opstart staat er gateway en iets van cyrus bios helaas kan ik niet doorsterten of in de bios komen vanwage een wachtwoord jumper reset of de baterij eraf helpt niet hoe kom ik dan ooit nog in me bios als ik de inlog niet meer weet

moet je eens op google zoeken naar bios agent is een programmatje dat je kunt downen en waarmee je alle gegevens van je bios en mobo kan zien.

hopen dat ik dan nog met een diskette kan starten ben tot nu toe niet verder gekomen dan de bios en de vraag of ik een wachtwoord in wou voeren schijnbaar niet zo slim geweest om er dat in te zetten

maak je kast open en kijk op het bord wat het er voor 1 is...
of heb je een bepaald merk/type computer?

Ik hoor het
Succes...

Rob

De meeste bios fabrikanten bouwen een veiligheid in voor dit soort gevallen.
Soms wil het nog wel eens helpen door de merknaam of type van de bios als wachtwoord in te geven.

Geplaatst door Robbie34
maak je kast open en kijk op het bord wat het er voor 1 is...
of heb je een bepaald merk/type computer?

Ik hoor het
Succes...

Rob
das dus het probleem hij liicht zelfs al uit de kast. ik kan geen type vinden maar kom ook niet verder dan de bios. doorstarten is zelfs al met wachtwoord

je kunt proberen om het geheugen eens eruit te halen en dan pc een paar keer opstarten
Hierdoor maak je zelf een fout en opend bois zich vanzelf na een paar ker te hebben opgestart

Andere oplossing : maak kortsluiting over de batterij voor ongeveer 20 seconden(eesrt voedingskabel verwijderren!!!)
Heirdoor worden de fabrieksinstelleingen teruggezet en dus ook zonder wachtwoord

Geplaatst door Rogertje
je kunt proberen om het geheugen eens eruit te halen en dan pc een paar keer opstarten
Hierdoor maak je zelf een fout en opend bois zich vanzelf na een paar ker te hebben opgestart

Andere oplossing : maak kortsluiting over de batterij voor ongeveer 20 seconden(eesrt voedingskabel verwijderren!!!)
Heirdoor worden de fabrieksinstelleingen teruggezet en dus ook zonder wachtwoord

dan zou hij na een paar keer snel aan uit aan uit en dat 30 keer ook even flink op tilt moeten gaan. altans heb ik ooit een keer gehadt bij een oude pc toen ik het bios probleem beu was. warom dat ik daar nu aan denk geen idee.
maar het ding gek maken is een idee gezond is het het niet maar je moet wat.

ik denk maar zo nee heb je en ja kun je krijgen en je kunt er op deze manier echt niks kapotmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan