Bios probleem met dvd lezer

Status
Niet open voor verdere reacties.

xaray

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2008
Berichten
6
hey, heb namelijk de Samsung SH-D163A dvd lezer besteld via alternate.be en netjes op tijd gekomen, vandaag net uit de doos en plaatsen in de pc was ook geen probleem, pc opgestart ALLES was normaal en werd door vista vanzelf geinstalleerd MAAR NU
ik moest deze flashe om back'ups te kunnen maken van m'n x360 spellen dus heb ik het gedaan (bleek het flashprog voor een Samsung SH-D163D te zijn) maar tog geen errors gehad en gelukt en vroeg om reboot, heb het netjes gedaan bios duurde en duurde en duurde ik dacht iets tijdelijks ik laat 'm maar doen en ben effe naar living geweest en binnen een kwartier dat ik terug was was het opgestart enal, effe gekeken in C:/ en alleen m'n dvd brander (NEC) werd weergegeven en m'n dvd lezer niet (de Samsung SH-D163A)
ik heb systeem herstel geprobeerd en vanalles maar néén niets hielp en ik krijg hem niet meer aan de praat, vervolgens als je het pc afzet en terug opzet blijft ie een goeie 3 4 minuten in de bios hangen, maar als ik m'n dvd lezer loskoppel niet. wat kan ik eraan doen alle antwoorden zijn meer als welkom.
is m'n dvd lezer naar de kl**e?:confused:
 
Wordt het ding herkend in het bios? Ik ga er vanuit dat je de Sata stekker op de juiste plek op het moederbord hebt aangesloten?
Als je 'm goed hebt aangesloten en de speler wordt desondanks niet herkend, dan heb je een hele beste kans dat je 'm met het flashen hebt opgeblazen.
 
Laatst bewerkt:
het wordt dus NIET herkend maar als ik er een cd of dvd instop doet 'm heel normaal net als de andere dvd sgrijver probeert 'm te lezen maar jah wordt niet weergegeven en dergelijke
 
Daar krijg ik virtuele hoofdpijn van :

het ding wordt niet herkend in het bios, maar werkt vervolgens wél goed.
Je hebt (afhankelijk van je moederbord) 2 kleuren SATA aansluitingen op je moederbord. Sluit 'm eens aan op de ándere kleur en reboot dan eens. Wat nu?
 
nope lukt ook al niet en het blijkt dat ze me een d163B hebben gestuurd in plaats van A maar ja terug sturen kost me al 13.50 + komt wss niet in aanmerking (garantie) dus maar een nieuwe bestellen maar nu dan IDE of wat vinden jullie ervan?
 
Je schrijft dat íe wel werkt, dus waarom terugsturen? De oplossing zoeken is m.i. beter, want welke garantie heb je dat een nieuwe wel herkend wordt?
 
tjah ik ga nu een IDE aansgaffe want een vriend had deze gekocht daarmee da ik deze kocht maar heb spijtig genoeg ook geen garantie dat die andere gaat werken, ik heb gewoon verkeerd geflashed en als ik die aansluit blijft die EN 5 minute in bios wachten EN werkt'm niet + ik vond 4 sata aansluitinge waarondere ene van m'n harde sgijf heb bij de overige 3 geprobeerd maar nix
 
neen w8 als je er een cd in stopt PROBEERT hij wel te werken maar TOTAAL niets dat wordt weergegeven op computer geen sgijf geen cd geen usb (ik was blij met alles als het maar m'n dvd's leesde "las" maarja ik heb hem nu gewoon afgekoppeld want ik vindt het heel irriterend zo lang te wachten in bios, dus hij werkt NIET
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan