bios probleem (moederbord P35 )

Status
Niet open voor verdere reacties.

M0urad

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2009
Bij het opstarten van mij pc zie je de beeld van press del to bios or tab.
maar dan blijft tie ook op die screen gaat niet door naar windows screen.

heb de volgende probleem gezien op me moederbord :

Led 7 brandt rood testing RTC(real time clock)
Led 11 brandt rood decompressing bios image to ram for fast booting

de rest groen,echter weet ik niet wat dit inhoudt heb geprobeerd te resetten maar ook dat gaf geen effect.

Mourad
Welk moederbord ?; merk/type ?
Dan kun je de foutcodes ( led7 en led11 ) googlen

P35 platinum combo series MSI, heb heletijd zitten zoeken maar meer kon ik niet vinden mischien een bios update ? maar hoe ?

Laatst bewerkt door een moderator:
ms 7338 VV staat der op is dat hem mischien ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Onnodige quote's verwijderd. Bij een directe reactie gebruik knop:Reageer op vraag of Snel reageren.

@M0urad:Lees dit eens goed!! Ik had 2 topics van je gesloten maar je mailt niet. En je gaat er dus gewoon mee verder.
Een volgende keer volgt wederom een slot en een officiële waarschuwing.

deeden voor dit probleem ook nog verdere problemen mee !
Het blauwe scherm of zo peipjes
Wand ik kan niet zo veel informatie uit die lichjes halen, dat kan bij een ander moederboord weer anders zijn
Ik denk dat je de bios moet restarten, als je niet veel meer informatie over het probleem hebt

Het zit zo eerst heb ik de systeem thuis geprobeerd om hem te starten ondanks het reageren op toetsenbord lukte het niet dus dacht aan een PS/2 aansluiting heb ik de pc naar me ouders gebracht omdat ze daar nog die oude toetsenbord gebruiken heb ik die toetsenbord bij mij pc aangesloten en ik druk op power knop DEL HELETIJD Indrukken en dan reageert die PS/2 wel maar dan kom ik bij een beeld checkt die de MB geheugen en dan kom ter te staan terug naar bios y/n
bij deze wat je ook doet hij reageert helemaal niet dus om in mij bios te komen ben ik nog niet zo ver geweest .

ik hoop dat je me hier kan helpen.

groetjes

Heb paar foto's gemaakt van de fout het is zo dat bij deze beeldscherm blijft haaken je ziet dat maar hij start niet verder

graag reactie tegenmoet

Hoi !

Na het geheugen wordt de HDD gecontroleerd.

Blijkbaar wordt deze niet gevonden, dan blijft het POST-scherm hangen..

Oplossing: aansluiting HDD controleren, evt de master/slave instellingen.

Is dat correct: mbr corrrupt .
HDD eruit halen en in andere PC MBR en Bootpartitie herstellen, bijv. via Hiren's Boot CD.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan