Bios probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Morriss

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2008
Een goedenavond,

Ik heb een pc gekregen, redelijk oud, maar lijkt me leuk om te netwerken....
hij is van iemand geweest die er veel beveiliging in gebouwd heeft omdat dat nodig was ivm zijn werk,
Ik wilde hem sowieso compleet formatteren, dus geprobeerd met xp cdtje, lukte niet, toen in de bios gaan snuffelen, ik zag de optie: load best performing settings, dus dat geprobeerd, reboot, toen gaf de pc het volgende aan: fout tijdens laden van het besturingssysteem, dus ik weer de bios in: ingesteld dat ie boot vanaf cd, ubuntu gedownload, met een bepaalde wizard in ubuntu kreeg ik wel alle partities geformatteerd, daarna xp cdtje dr weer in --> starten vanaf cd --> xp geinstalleerd, na het kopieren van de setup bestanden start de pc weer opnieuw op, zelfde fout: fout tijdens laden van het besturingssysteem, dus moest het wel aan mijn bios liggen, bios gereset, reboot --> als ik nu de pc aanzet krijg ik uiteindelijk alleen een knipperend streepje links boven in mijn beeldscherm.
Ik kan dus nog wel in de bios komen en alles, maar ergens zit een fout, en ik weet niet waar.....

Ik weet dat jullie allerlei gegevens nodig hebben, zoals ik al zei, is een oude pc, dus ik weet t niet uit mn hoofd, vertel mij wat jullie aan gegevens nodig hebben en waar ik het kan vinden, dan zet ik ze er meteen bij......

alvast bedankt voor de moeite,

greetings

Lijkt mij dat de pc windowsxp niet aan kan geef eens wat meer specificaties over de pc zoals wat voor processor hoeveel intern geheugen enz.

Windows XP werkt met een volledig 32-bit systeem dat veel stabieler is dan Windows 95/98/Me dat nog altijd gedeeltelijk een 16-bit besturingssysteem is. De kans zit er in dat men naast het nieuwe besturingssysteem bijkomende investeringen moet doen om de hardware aan te passen.

Met minder dan een Pentium II/Celeron/AMD K6-2 en 128 MB Ram is Windows XP niet tevreden. Om comfortabel te kunnen werken zal men een Pentium III, Celeron II of AMD Duron/Athlon moeten hebben met minstens 128 MB Ram en zelfs 256 MB Ram is geen overbodige luxe.

Uw computer moet minimaal aan onderstaande vereisten voldoen als u een Windows XP op een soepele manier wilt laten draaien.

Systeemeisen:

Computer met een processor van 300 megahertz (MHz) of sneller.

128MB RAM-geheugen

1.5 GB vrije harde schijf ruimte voor volledige installatie.
(De benodigde schijfruimte hangt af van de configuratie; afhankelijk van de opties die tijdens een aangepaste installatie worden gekozen kan er meer of minder ruimte op de vaste schijf nodig zijn. )

Super VGA-monitor met een resolutie van 800 × 600 of hoger en 256 kleuren

Cd-rom-station

Muis en toetsenbord of compatibel aanwijsapparaat

mwah, ik denk dat ik niet alles op hoef te zoeken, als ik weet dat xp pro er perfect op heeft gedraaid, heb wel sowieso 1 harde schijf van 180gb en 2 van 40gb dr in zitten, die het ook allemaal gedaan hebben, het zit sowieso in de bios denk ik.....

mvg

ok, ik heb alles losgekoppeld wat niet nodig is, nu bezig met installeren, maar het probleem is ontstaan nadat ik in de bios op "load optimal settings" heb gedrukt, toen draaide xp nog gewoon zoals ik hem had gekregen, en gaf hij de foutmelding "fout tijdens laden van het besturingssysteem", vandaar dat ik denk dat het in de bios zit...

huh, installatie pakt ie nu idd wel, wtf :p dit had ik dus echt niet verwacht, enige wat ik losgekoppeld heb was diskettedisk en draadloze netwerk kaart, dacht toch echt zeker te weten dat het daaraan lag, hardstikke bedankt ;)

OPGELOST

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan