bios probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

M@rtin

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2000
Hallo,
bij mijn poging om Linux Mint op mijn oude desktop XP computer te installeren loop ik tegen het volgende probleem op.
in het bios krijg ik het niet voor elkaar om de dvd speler boven aan te krijgen, de letters worden keurig wit maar het naar boven verplaatsen d.m.v de + toetsen wil niet lukken.
heb wel pas geleden een nieuw moederbord ( biostar G41-M7) geplaatst.
m.v.g Martin

Misschien hoeft dat ook niet als de HD maar niet als eerste opstart. Ik had het vorige week ook met een BIOS en wilde de CD-ROM aansturen en vergat de HD uit te schakelen. Dat was even om wakker te worden, soms weet een mens zoveel maar als het op een bepaald tijdstip nodig is dan komt het wel voor dat alle kennis het even af laat weten. Dus, als bij de start eerst de cd wordt opgestart moet het zo zijn dat de HD niet geboot mag worden( ja dat wist u al) maar anders lukt het opstarten niet. En het maakt niet uit welke CD-ROM te gebruiken is. (ik heb er ook 2 stuks in zitten die het perfect doen met Xubuntu) Hopelijk dat het nu wel lukt.
Maar met Xubuntu ben ik ook in de problemen gevallen omdat de icoontjes van het scherm verdwijnen terwijl ze nodig zijn om een keuze te kunnen maken en vooral met installeren is zo goed als alles onzichtbaar. Dat was even slikken, want dat had ik niet verwacht. Ubuntu deed het enkele jaren geleden wel heel goed. Lekker experimenteren met oude computers (Targa van Lidl van 2002 en die werkt nog steeds). Succes.

ik heb het opgegeven, zal wel een nieuwe computer worden denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan