Bios/ram ????

Status
Niet open voor verdere reacties.

joeyschrama

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2007
Berichten
149
Hallo..
Ik heb vandeweek 512 mb werkgeheugen (DDR400 512 MB BD512TEC500) Van het merk: Takems toegevoegd
en heb er nu 2 precies dezelfde in.
Als ik mijn pc ( win Xp) opstart, geeft hij aan dat er maar 512 mb in zit.
Ik heb al getest met memtest en everest en daar geeft hij wel 1024 mb aan:confused:
En met everest precies hetzelfde..
In de bios heb ik al van allees geprobeerd (mhz veranderen Vanaf 200 t/m 400 en ook al Auto geporbeerd)
Maar nu het probleem...: als ik de mhz op Auto of hoger dan 333 zet en dan mijn pc weer op start.
Geeft hij na de post aan Dat het bestand: c:windows/System32 mist :confused:
EN dat ik windows opnieuw moet installeren..
Dat heb ik dus geprobeerd maar heeft geen nut...:(
Heeft mischien iemand een oplossing??
Ik dacht mischien dat het aan mijn bios licht...
Mijn MoBo = k8mm-ilsr v1.0

Alvast bedankt
 
Met DDR-400 heeft het moederboard moeite.....

MSI moederboard beschrijving:
Due to the High Performance Memory design, motherboards or system configurations may or may not operate smoothly at the JEDEC (Joint Electron Device Engineering Council) standard settings (BIOS Default on the motherboard) such as DDR voltage, memory speeds and memory timing. Please confirm and adjust your memory setting in the BIOS accordingly for better system stability.
Example: Kingston HyperX DDR500 PC4000 operates at 2.65V, 3-4-4-8, CL=3.
For more information about specification of high performance memory modules, please check with your Memory Manufactures for more details.

Er schijnt dus wat "gemierd" te moeten worden met de timing in BIOS om het goed te laten werken.....


En voor wat betreft de meldingen dat dingen [system32 bijv.] niet werken... dat komt dan doordat het geheugen niet "lekker" werkt.......
 
Laatst bewerkt:
Oke bedankt :D

Ik heb al een heleboel geporbeerd (Mhz en Voltage veranderen)
Maar ik krijg het nog niet voor elkaar...
Mischien een bios update???? (die ik liever niet doe omdat mijn vorige moederbord eht daardoor heeft begeven)

Alvast bedankt;)
 
Laatst bewerkt:
Met DDR-400 heeft het moederboard moeite.....

MSI moederboard beschrijving:
Due to the High Performance Memory design, motherboards or system configurations may or may not operate smoothly at the JEDEC (Joint Electron Device Engineering Council) standard settings (BIOS Default on the motherboard) such as DDR voltage, memory speeds and memory timing. Please confirm and adjust your memory setting in the BIOS accordingly for better system stability.
Example: Kingston HyperX DDR500 PC4000 operates at 2.65V, 3-4-4-8, CL=3.
For more information about specification of high performance memory modules, please check with your Memory Manufactures for more details.

Er schijnt dus wat "gemierd" te moeten worden met de timing in BIOS om het goed te laten werken.....

En voor wat betreft de meldingen dat dingen [system32 bijv.] niet werken... dat komt dan doordat het geheugen niet "lekker" werkt.......

Dan gaat het wel om DDR2 geheugen en niet over gewoon "huis-tuin-een keuken"
DDR400 PC3200 geheugen..

@TS: Is die nieuwe module van hetzelfde merk als de oude en zgn. unbuffered

Want dit staat ook op de MSI site:

Supports DDR266/333 DDR SDRAM, and unbuffered DDR400 DIMMs for two 184-
pin DDR DIMMs.
 
Dan gaat het wel om DDR2 geheugen en niet over gewoon "huis-tuin-een keuken"
DDR400 PC3200 geheugen..

@TS: Is die nieuwe module van hetzelfde merk als de oude en zgn. unbuffered

Want dit staat ook op de MSI site:

Supports DDR266/333 DDR SDRAM, and unbuffered DDR400 DIMMs for two 184-
pin DDR DIMMs.
Ja ze zijn van hetzelfde merk en zijn het selfde type.
Alleen achter de productcode staat bij de ene een D en bij ander een I
 
Laat allemaal maar zitten;)
K krijg nieuwe onderdelen voor m´n pc dus t gaat wel lukke hoor:thumb:

Badankt voor al jullie snelle reacties en Mijn nieuwe pc is HIER te vinden:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan